Sunday 23 August 2009

Lange dag...

Heerlijke dag vandaag in het noorden, we hebben er dan ook ten volle van genoten. Vandaag op tijd uit bed gesprongen, nu ja, ik dan... I. is gewoon lekker blijven liggen. :P Het is niet van niet willen opstaan, ze kan het gewoon niet, het is tegennatuurlijk?! Ze moest vandaag gaan helpen bij haar pa want die was het feestje aan het voorbereiden voor M., de broer van I.. Ondertussen hadden ik en A. (de andere broer van I.) een fietstochtje gepland. Eerst had ik er een beetje schrik van want die mens is meestal in goede conditie en zijn Bianchi heeft 29 versnellingen meer als de mijne. :P Gelukkig had hij een iets mindere dag vandaag, mede omdat ik iets te snel was bij het klimmen en hij boven zijn normale tempo aan het rijden was.

Man man, was dat een prachtige fietstoer! Overal nieuwe asfalt en praktische geen auto's te bespeuren, berg op, berg af, langs bossen en meren. Als je van Belgiƫ komt dan trek je je ogen wijd open want zoiets heb je nog nooit gezien. Een dikke 100km gefietst op iets minder dan 4uur, gemiddelde van iets meer dan 25km/h, een max. snelheid van 72,5 km/h, 1100 hoogtemeters overwonnen en dat allemaal op mijn fixie! Binnenkort zit ik hier met benen zoals een duitse atleet uit de jaren 80. :P

Vanavond dan ook afscheid genomen van M. die dinsdag voor onbepaalde tijd naar China vertrekt. Hopelijk heeft hij het daar goed en we zullen hem missen.

Het speciale fietsmerk van de dag is vandaag Jonny Cycles
Foto's vindt je hier: http://www.flickr.com/photos/jonnycycles/sets/

1 comment:

  1. Ja wadde ... 'k zou dood zijn, nee erger ik zou de eindmeet van 100 km in Noorwegen met een fixed-gear niet eens halen :-s
    'k hou het op mijn ettelijke kilo's Batavus in France zenne :-D

    Groetjes!

    ReplyDelete