Sunday 30 August 2009

Eindelijk...

Het is hier al een hele week geweldig stil geweest op dit blog maar daar is meer dan één reden voor.
Vandaag zijn net de Belgische vriendinnen (6) van I. vertrokken naar huis, ze zijn hier 4 dagen de stad komen verkennen. Best wel gezellig zoveel bekende gezichten terug te zien en weer wat nederlands te kunnen spreken met andere mensen.

Deze week ook eindelijk mijn papierwerk in orde gekregen en dus ook mijn aanvraag voor een verblijfsvergunning kunnen vervolledigen. Binnen een week of twee zou ik hier meer over moeten weten want dan verwacht ik het antwoord reeds in de brievenbus, ze werken hier snel in Noorwegen.

Deze week was het ook Birkenbeinerrittet, dat is zo wat het jaarlijks hoogtepunt van de mountainbike kalender hier in Noorwegen. Er komen jaarlijks duizenden mensen op af om mee te rijden of om te komen kijken. Uiteraard was het dus over de koppen lopen in onze winkel deze week. De typische debiele Noor (met alle respect. :P) brengt uiteraard zijn fiets 2 dagen voor de race binnen voor onderhoud?! Dan verwachten ze dat ze die zo snel mogelijk terug hebben want ze moeten ook nog trainen en hun mentaal voorbereiden. Elke dag ongeveer een fiets of 20 repareren met ons tweetjes ( Thøre en ik), maar alles netjes onder controle. :P

Birkebeiner2009

Voor de rest gaat alles vlotjes, elke dag verstaan we wat meer en meer Noors en soms komt er ook al eens een zinnetje of 2 uit. Onze huur van het apartement is opgezegd en we zijn dus officieel op zoek naar iets nieuws. We hebben 3 maanden opzeg periode dus er is nog wel even tijd. Mijn vliegtuig ticket naar België is ook al geboekt voor oktober. (van 29/10 tot 2/11)
Het is dat weekend BikeMotion in Utrecht en daar moet ik gewoon naartoe, hoop dat mijn collega aspirant fietsenmaker T. het ook nog ziet zitten? :P De rest van de dagen is nog niets gepland want dat zal wel vanzelf komen denk ik? K. en J. toevallig tijd en zin om eens te gaan Poolen misschien? :D

Voor de rest was de week weer spannend, ben eens lekker hard tegen het asfalt gegaan met mijn fiets maar alles is ok. Beetje geschaafde elleboog en enkel, een knoert van een blauwe plek op mijn heup en een beetje gezichtsverlies. (figuurlijk dan) Was een gigantisch stom ongeval maar dat is het altijd denk ik dan. Het was gigantisch aan het gieten en er stond al een cm of 2 water op de baan op sommige plaatsen. Een stomme voetganger die plots overstak en niet eens de moeite had genomen om rond te kijken of een zebrapad te gebruiken. Ik wou hem nog ontwijken maar had de oude tramsporen niet gezien die onder het water lagen. Uitgeschoven en neergegaan, zag er uit als een mishandeld en verzopen waterkieken maar het viel goed mee. Alles is nog heel want mijn kont en ellebogen hadden de val gebroken, dat de straat onderwater stond hielp ook wel.

Kreeg deze week een mooie aanbieding van een collega van het werk, ik mocht zijn veldritfiets overkopen voor een appel en een ei. Hij had hem zelf nog maar iets meer dan een jaar en wou iets anders kopen. De fiets is voorzien voor dikke banden tot 42 ongeveer dus tramsporen zullen geen probleem meer zijn. :P Het is ook leuk om wat versnellingen te hebben want de hele 5-6km naar het werk is bergop, echt bergop! Voorlopig nog geen foto's van de fiets want ik moet hem nog kuisen en in orde zetten. Dacht dat de komende week te doen maar na het zien van de Birkebeiner-gemodderploeter denk ik dat we veel werk gaan hebben in de werkplaats.

Enfin, hou jullie goed ginder en tot blogs!

Ps: het fietsmerk van de week in dit geval is het Belgische Ridley!
Heb deze week 2 fietsen voor klanten mogen opbouwen, de Ridley Noah en de Helium.
Lekker licht met een Shimano Dura Ace groepset, full carbon FSA cockpit en Mavic Cosmic Carbone SLR wielen. +- 6.5kg Mmmmmmm....

2 comments:

  1. Tsss! Altijd die excuses als ge iets aan de hand hebt hé :) JK.
    Maar nu ff serieus (in hoeverre ik dat kan zijn!), de Noren werken effectief snel op bureaucratisch niveau? Dat is echt wel leuk en schokkend tegelijkertijd!
    Ge gaat dus ook uw Belgische nationaliteit behouden? :P

    En wat is dat met die 'Comment as' hier op't einde, ik ben al ingelogd en nu moet ik andere dingen selecteren? Oo Eh? :P

    ReplyDelete
  2. Of ze effectief ook snel gaan zijn valt af te wachten. :P maar het is alleszins veelbelovend.
    Uiteraard blijven we ook belg in hart, nieren en papieren.

    ReplyDelete