Monday 10 August 2009

Goed Bezig!

Vandaag weer een stevig gevulde dag gehad, heerlijk om dan eens rustig te kunnen ontspannen.
Vanmorgen eerst I. uit bed geduwd (5:30) want die moest vertrekken op zomerkamp met de kleine noortjes. :P Daarna naar de post gegaan om mijn paspoort op te halen, wat een meer dan grote glimlach op mijn gezicht toverde. Vandaag dus ook eindelijk een bankrekening kunnen gaan openen met mijn nieuwe paspoort, ging eigenlijk verrassend vlot. Wat gezever en 6 handtekeningen later dan toch eigenaar van een noorse bankrekening en spaarrekening. Blijkbaar is ook elke Noorse bankbediende amateur-fotograaf want mijn smoelwerk moet blijkbaar ook op zo'n kaart komen te staan. De noren hebben geen identiteitskaart van de staat en dus fungeert hun bankkaart met foto als identiteitsbewijs. Mijn chef P. was blij dat hij dan eindelijk mijn loon deze week kon laten overmaken op een bankrekening. (Money, money, money, MONEY!!!)

Vandaag goot het pijpenstelen en dus ben ik niet op mijn fiets naar het werk geraakt, gebrek aan regenkledij en tijd zaten er ook wel voor iets tussen. Daarnet in onze winkel nog even wat stijlvolle Fiets-hoofddeksels gepast en besloten er toch maar eentje te bestellen. Had 2 helmen gevonden die me meer dan aanstonden, de eerste paste echt als gegoten, alsof die gemodelleerd was op mijn overmaatse hoofd. Het sprookje duurde natuurlijk niet lang want de prijs was ook navenant, een dikke 1900kr. (€215) Dan maar gegaan voor mijn 2de keuze, een beestig licht ding van het merk LIMAR, niet zo bekend in België maar wel in de rest van europa.
Het lichtste model dat ze hebben (pro 104 Ultralight) met 180gr. voor maat medium en een prijskaartje van 1500kr. in het Blauw-wit. (De helm hé, niet het prijskaartje...) Gelukkig krijgen we hier werknemers-korting en valt dat allemaal heel goed meer.


Met een pispot op mijn kop kan I. al iets geruster zijn wanneer ik mij op de Noorse wegen begeef. Heb ondertussen dan ook maar een sportbril van BBB gekocht in solden, het model Winner PH met Photochromatische lenzen die op 8 seconden van licht naar donker veranderen en UV bestendig zijn tot 400nm! :P (voor de echte freaks dus) Binnenkort dus 2 reviews van mijn nieuwe aanwinsten! ^^

Meest loze reparatie van de dag? euhm, het water uit een dame haar fiets laten! De volle anderhalve liter! :P


No comments:

Post a Comment