Sunday 9 August 2009

De Grote Oversteek

Eindelijk, het is zover!
Na een week inpakken en van hier naar daar rijden is het zover, we zijn vandaag naar Noorwegen vertrokken. Het is altijd vreemd om afscheid te nemen van iedereen in België maar deze keer is het wel voor iets langer dan normaal. De vlucht was kort en eigenlijk heb ik er niet veel van gemerkt want al enkele minuten na het opstijgen gingen mijn oogjes dicht. Er is echt niets saaier dan op een vliegtuig zitten. Lekker comfortabel met je knieën tegen de zetel voor je, een overactieve mens achter je en 2 enorme ronkende motoren naast je beide oren.
Op één of andere manier slaagt een mens er dan toch nog in om als een baksteen in slaap te vallen, dat zegt toch genoeg denk ik?!

Mijn stalen ros is blijkbaar toch heelhuids hier geraakt, de Noorse bagage-werp-trollen kunnen dan ook niets beginnen tegen mijn Belgische inpak/verhuis skills. :D
Morgen gaan we het proberen wagen om in volle spits voor de eerste keer naar het werk te fietsen. I. houdt haar hart al vast. Blijkbaar heb ik een fietsstijl die niet samengaat met noorse wegen? Noren hebben precies allemaal schrik op de fiets en rijden massaal op het voetpad.
Persoonlijk waag ik me liever in het verkeer want ik erger me kapot aan trage voetgangers.
Zal alvast maar een nieuwe fietshelm kopen bij ons op het werk morgen, keuze te over in de winkels van Spinn.

Nog goed nieuws is dat ik hier een papiertje in de bus vondt dat zei dat ik een pakje mag komen ophalen! Mijn bestelde internationaal passpoort is er dan toch eindelijk aangekomen.
Morgen vroeg dus even een postkantoor gaan overvallen en dan een sprintje trekken naar de bank om een rekening te openen. We gaan er hier eens eindelijk werk van maken om ons in te burgeren in de Noorse gemeenschap.

Ik hou jullie alvast op de hoogte!

No comments:

Post a Comment