Tuesday 18 August 2009

Helloooow

Hier nog steeds alles in orde, al even geleden dat we nog iets geschreven hebben eigenlijk. Drukke dagen hier met elke dag wel voldoende te doen om ons bezig te houden. Gisteren nog met I. naar een afscheidsfeestje geweest van een Duitse YFU vriendin van haar. Dit weekend zijn we er eens goed tegenaan gevlogen, kwestie van sportieve prestaties dan. Zondag middag op mijn fietsje gesprongen voor een 3uur durend fietstoertje om de omgeving wat te gaan verkennen. Terwijl I. traint voor haar marathon (binnen 41dagen) rij ik Oslo rond op zoek naar wat rustige fietswegen. Voorlopig weet ik nog totaal niet waar ik moet gaan fietsen maar we doen het gewoon zoals in België, we beginnen te fietsen en we zien wel waar we uitkomen. :P Dit weekend dus bijna 80km gereden, wat niet slecht was voor een eerste keer in het noorden, zeker als je weet dat het nog singlespeed te doen is voor het moment. (43-15) Wel even afgezien toen ik het totaal maffe idee kreeg om Holmenkollen op te fietsen hier in Oslo. Bleek toch wel net ietsje stijler en hoger te zijn dan ik gedacht had, maar enfin het is me toch gelukt. Ondertussen al die automobilisten en andere fietsers zich aan het afvragen waarom ik zo rood zag en zo traag ging. :P Op de foto zie je in de verte de fjord en Oslo centrum. De bouwgrond onderaan de foto is eigenlijk de nieuwe landingsplaats voor de nieuwe ski-schans die er moet staan tegen de Scandinavische winterspelen van 2011.

Vandaag is ook mijn helm aangekomen en maar goed ook want morgen vroeg spring ik weer op mijn fiets voor een tochtje. Vanaf deze week werk ik 1 dag de week van 12-19uur omdat we altijd met 3 moeten zijn voor de sluiting van de winkel. Om het werk een beetje te verdelen zijn het elke dag 3 andere die de sluiting afhandelen. Tussen 17 en 19uur komen de meeste mensen de winkel binnen dus kan het wel behoorlijk druk zijn. Soms moeten we om 19uur de hekken van de deuren al half laten zakken want anders blijven ze binnen stromen, maar dan nog werpen die maffe noren zich met angst voor eigen leven onder de metalen schutsels. Gewoon om even een ventieldopje te komen halen ofzo.

Met I. en mij dus alles goed, ze is een beetje ziekjes maar het beperkt zich tot een sjaal dragen en liters kruiden thee drinken met industiele hoeveelheden honing. Haar school is eindelijk begonnen en ze ziet er toch heel blij uit. :D Deze week gaan we nog proberen mijn verblijfsvergunning in orde te brengen en dan zijn we daar ook vanaf. Wat staat er nog op het programma? Euhm... I. haar broertje vertrekt volgende week naar China voor 6maanden als ik me niet vergis. Dus uiteraard daar nog een afscheidsfeestje meepikken. Voor de rest staat er nog niet veel op het programma, maar zo gaat dat altijd hé.

Enfin om af te sluiten nog even een fietsmerk van de dag meegeven om eens te bekijken.
BME - Brano Meres , redelijk speciale handgemaakte fietsen uit alle verschillende materialen.
Mijn persoonlijke favoriet is misschien toch wel deze:


Tot Blogs!

3 comments:

  1. Wel wel, dit weekend "er eens goed tegenaan gevlogen" en nu "ze is een beetje ziekjes".
    Doe is een beetje kalm! :)

    Goed te horen dat alles daar in zijn plooi begint te vallen.

    keep up the good work!



    youknowwho

    ReplyDelete
  2. Nog steeds into Bamboo ja? :p


    Steve

    ReplyDelete
  3. Bamboo is het nieuwe plastic!euhm... ik bedoel Carbon... :p

    ReplyDelete