Sunday 6 June 2010

Tempooooo!!!

We zijn goed bezig geweest dit weekend!
Onverwacht kwamen op vrijdag mijn adapters aan voor mijn schijfremmen van de Remedy. Den deze dus super happy want dan kon ik hem eindelijk afwerken en testrijden! Spijtig genoeg was het mij dan vrijdag niet gelukt om hem in orde te zetten want de chef had andere plannen voor mij. Ik moest hem helpen want hij wou weer een ander stuur op zijn koersfiets hebben. Op zich is dat normaal geen groot werk maar omdat hij de vorige keer een iets te duur en "Aero" stuur gekocht had zaten alle kabels erin geïntegreerd en moest ik allemaal nieuwe kabels trekken. Dat is ook normaal geen probleem maar op zijn Ridley Noah moet je het trapstel en trapas verwijderen voor je de kabels kan trekken door het frame. Enfin, 2 uur overuren later zat zijn nieuwe stuur dus op zijn fiets en was hij gelukkig. Het oude had ik er nog maar een week geleden opgezet, maar dat terzijde. Ter compensatie van mijn harde werk kreeg ik dan zijn oude stuur om op mijn fiets te zetten. :P
FSA K-wing Compact:
 Nu ja als het niet meer wil dan zeg ik daar geen nee tegen natuurlijk. :D (aangezien dat het een week oud is)
Als dat nog niet genoeg was kreeg ik ook nog zijn andere fiets in bruikleen voor een weekendje. Welke andere fiets was dat? wel deze:










En ja, dat ding is zo snel als het er uit ziet! Had een gemiddelde van 40km/h tijdens mijn laatste training dus dat was niet slecht voor nog nooit op zo'n ding gereden te hebben. (max. 58km/h op vlakke weg, 79km/h bergaf. :P) best wel scary om met dat ding rond te rijden, maar een beetje trots ook want Ridley is nog steeds 100% Belgisch! Uitgerust met Rotor ovale tandwielen voorraan, keramische lagers in de trapas en wielen, powertap wattmeting in het achterwiel, speedplay pedalen, 53mm hoogprofiel velgen en veel go-faster-stijl. Rond de 85.000-90.000 NOK voor alles. (€10.000-11.000) Je begrijpt het al, ik heb mij eens goed kunnen uitleven, met veel plezier gewassen, gesmeerd, nagekeken en teruggeplaatst na gebruik. :P
Denk dat mijn chef zijn fietsen praktisch meer onderhoud krijgen dan de fietsen in de Pro-tour. Gisteren was hij anders ook op dreef, hij reed mee in de (voor hem) eerste mtb-rit van het seizoen en hij ging bijna lopen met de hoofdprijs. Was het niet dat hij in de laatste bocht voor de finish de verkeerde afslag nam (slecht aangegeven) met 2 andere en dan pas als 4de over de finish kwam. Maar we hebben dat opgelost door in de namiddag BBQ te houden in het park met iedereen van het werk. Met een winkelkarretje vol bier, worsten en "engangsgriller", een voetbal en veel zon kon het echt niet op. Enfin, het weekend is al meer dan geslaagd en we zijn nog maar halverwege. Vandaag gaan we 120km fietsen met I. haar broer en vanavond bij de schoonpapá op bezoek voor het avondmaal.

Can life get any better?

2 comments:

  1. hey, wij zijn terug thuis. Stuur mij ook eens een fiets om te testen, want de mijne zijn versnellingen doen het niet meer na 14 dagen fietsen in de maasstreek. Mijn fiets moet naar de dokter, en de beste fietsdokter zit toevallig toch wel in Oslo zeker, staat daar toevallig nog iets voor mij. doei moeke

    ReplyDelete
  2. Geniet van het leven man, ge hebt groot gelijk :). Ge hebt precies de juiste keuze gemaakt met naar daar te vertrekken!

    Groetjes,

    Thomas

    ReplyDelete