Sunday 20 June 2010

Best-sellers en eenzaamheid...

Jawatte! Kreeg ik daar vrijdag nen bruine envelop in de brievenbus vanuit België, daar heb ik mij vandaag mee kunnen amuzeren! De titel was "Belastingsaangifte 2010" en amai nen dikken boek was het wel, maar ik denk niet dat het nen best-seller zal worden. Je belastingsaangifte invullen is al even spannend als te zitten kijken hoe lijm droogt. (wat ik deze week toevallig veel te veel gedaan heb) 6-8 pagina's met getallekes en nonsens en dan in bijlage een boek dat alles zou moeten verklaren maar waar just niks in terug te vinden is. Al even klaar en duidelijk opgesteld als belgische wet-teksten. Ik vraag mij van tijd af welke idioten die teksten schrijven. Daar staan zinnen in van 5 regels lang zonder punten en komma's, ge moet die verdomme 7keer lezen voor ge eindelijk verstaat wat ze daarmee willen zeggen. Tijd dat ze dat "nederlands" eens afschaffen en het in het "Vlaams" beginnen schrijven! Die kunnen daar bij de staat rond de pot draaien dat het niet normaal is. 3 Pagina's tekst met vanalle zinloze verwijzingen naar dit en dat, gewoon om te zeggen van "awel, en in da vakske moete invullen hoeveel geld ge vorig jaar gekregen hebt van uwen baas.". Waarom schrijven ze dat dan niet?

Enfin, ik heb mijn plan getrokken en maandag gaat hem op de post. We zullen het wel horen als ze geld moeten hebben. :P

Ons I. is ondertussen naar het Wilde Westen getrokken voor 2 maanden, ze is nog maar 4 dagen weg maar van mij mag ze al terugkomen zenne! In de week is dat geen probleem, ik werk veel en heb veel te doen, maar in het weekend zit ne mens hier alleen en dan weet ge soms niet wat te doen. Alles is al opgeruimd en den afwas, was en strijk ook. Ik zou willen gaan fietsen maar ben gisteren eens goed tegen de vlakte gegaan met de mountainbike en ben vandaag nog aan het bekomen. :D Heel stom eigenlijk, had net een zware technische klim gedaan (lees: losse stenen ter grote van een vuist en boomwortels) en was eindelijk boven toen ik opeens de grond van heel dichtbij te zien kreeg. Voorwiel een korte uitstekende boomstronk geraakt en dan recht met mijn "Iliosoas" op diezelfde boomstronk terechtgekomen. Pijnlijk? ow ja! maar was blij dat het geen 5 cm meer naar het midden was... :D Het zat er wel aan te komen zenne, ik was al 2uur aan het rijden in de regen en al een paar keer aan hoge snelheid uit de bocht gegaan maar toch recht gebleven. God weet hoe...maar kom. Denk dat ik deze week mijn klikpedalen ga inwisselen voor gewone pedalen want van tijd zijn de afdalingen hier echt beestig.


Volgende week is de laatste voorbereidingsweek voor Trondheim-Oslo, zelf zal ik niet fietsen maar meerijden in de volgwagen als mechanieker. Dus deze week zal we wel veel te doen zijn in de winkel. T-O, is een beetje de grote afsluiter van het wielerseizoen hier in Oslo. Klinkt misschien een beetje vreemd wat het is nog maar Juni, maar hier begint dan pas echt het mountainbike seizoen en dus concentreren de meeste zich daarop. Uiteraard zijn er nog wel veel weg-races maar mtb is vanaf nu het focus-punt. Na "Grenserittet" en "Birken" ergens eind augustus gaat het dan stijl bergaf met mountainbike. Eind september - begin oktober is het dan uitverkoop van alle 2010 modellen en dan ook het einde van het seizoen. Dan is het Vakantie!!! :D

Ik zit te denken aan 1-2 weken in september, 1 week eind oktober-begin november en 1-2 weken in december. Het ligt allemaal nog niet vast maar ik denk dat het allemaal geen probleem gaat zijn. Alleszins mijn baas kan het me niet weigeren.

Vandaag niemand zin om hier te komen eten? zeker? Ik denk eraan om pannenkoeken te bakken, met of zonder tussen-n! dus wie honger heeft mag altijd langskomen!

2 comments:

  1. P*koeken wel daarvoor kan je toch wel al eens omrijden zeker.;) Goed te horen dat je verlof gaat nemen rond oktober. Rond die periode wil ik u ook wel eens komen bezoeken. ('T zou begot gaan tijd worden ook zeker!).
    Goed werken en tot binnenkort.

    ARJ

    ReplyDelete
  2. Hey! Ik mis je ook!! Het is niet omdat ik elke dag met veel mensen omgaan dat ik soms niet eenzaam ben.
    Je zou hier eens de pannenkoeken proberen, ze zijn gross! Ik heb nog nooit zoveel vet gezien!! Ik wil dat je nog eens pannenkoeken bakt voor mij als ik terug thuis ben!

    ReplyDelete