Monday 24 May 2010

Spanning!

Je kent dat gevoel wel als je als kind in bed ligt en de dag erna is het Pasen of Sinterklaas ofzo, dan kan je moeilijk slapen want je kijkt teveel uit naar de volgende ochtend. Daar had ik vannacht dus ook last van, dan slaap je een paar uurtjes en dan maak je dat je uit je bed bent. Vannochtend dus vroeg naar het werk vertrokken want daar stond een pakje op mij te wachten in de garage.




Rara... wat zou daar kunnen inzitten? De mensen met goede ogen zien al wel direct wat het is denk ik zo.




Eigenaardige dingen daar in die doos, iets te goed verpakt om oud ijzer te zijn. :D

 Zo ziet dat er dus uit als dat uit de doos komt. 90%verpakking en 10% fiets... (en ja veel rommel onder mijn werkbank). Na veel prullen en doen is hij dan toch eindelijk ineengezet maar het zal niet lang duren eigenlijk.
Even ophangen aan de weegschaal en eens kijken wat het verdikt is?




13.65kg, niet slecht voor een volgeveerde fiets met 150mm veerweg. Maar Trek is eigenlijk nooit echt zo heel zwaar ten opzichte van de concurrentie. Natuurlijk hebben we het daar niet bij gelaten want er lagen al heel wat onderdelen klaar om te vervangen. Ben persoonlijk geen grote fan van SRAM en Avid, ook al zijn hun componenten sterk en licht, ik moet er gewoon niet van hebben. Oogt allemaal zo goedkoop en voelt zo dood aan. Maar ja dat is persoonlijke voorkeur.
Zoek de verschillen! :P Er is hier al heel wat verandert maar we zijn er nog niet, het leukste moet nog komen!




Hmmmm... hoe zou het eruit zien met wat lekkere wielen van Mavic? ^^

Jaja... het resultaat mag er zijn denk ik. en het gewicht is ook niet slecht:
12,46kg en daar gaan we het voorlopig bij laten denk ik, hij is perfect zoals hij nu staat. Helemaal mijn goesting. Alle oude componenten heb ik terugverkocht aan de winkel en dus is de uiteindelijke prijs toch nog laag gebleven. Moet nu enkel nog wat afregelen, de remleidingen inkorten en even ontluchten.
De specs voor diegenen die het intereseert:
Trek Remedy 7:  (in het rood is vervangen)

Frame: Alpha Red Aluminum w/ABP Race, Full Floater, E2 tapered head tube, magnesium EVO Link, oversized pivot bearings, ISCG03 mounts, replaceable derailleur hanger, 150mm travel
Voorvork: Fox Float 32 RL 150mm
Achterdemper: Fox RP-2 DRCV custom Trek
Wielen: Bontrager Duster velgen/ Shimano 525 naven -> Mavic Crossmax ST
Banden: Bontrager XDX Team Edition
Shifters: SRAM X.7 triggers -> Shimano SLX
Acterderailleur: SRAM X.9 -> Shimano XT
Voorderailleur: Shimano Deore -> Shimano XT
Remmen: Avid Elixir 5 -> Shimano XT
Kassette: SRAM PG-950 -> Shimano XT
Ketting: Shimano HG53 -> Shimano XT
Zadel, stuur, stuurpen, zadelpen: Bontrager Rythm

Mankeer enkel nog 2 adapters voor de schijfremmen maar die komen van engeland omdat er geen enkele winkel is, hier in Noorwegen/zweden, die ze in stock heeft. (overal verwacht: 15/06/2010, maar zoveel geduld hebben we niet. :D) Hopelijk komen ze deze week nog binnen dan kan ik in het weekend den aap gaan uithangen in den bos! ^^


Greets!




 

1 comment: