Wow, vanmorgen was ik toch even niet goed wakker precies. Beeld je in dat je de dag ervoor (een warme lentedag) in je T-shirt naar huis gereden bent op de fiets en je de volgende dag wakker wordt en alles buiten ziet wit. Er ging vanalles door mijn hoofd: "sneeuw?... damn hoe lang heb ik eigenlijk geslapen? ze zeiden mij dat de Noorse zomers kort waren... maar zo kort?". Alles was bedekt met een dikke laag sneeuw en het viel met bakken uit de lucht. Dan maar naar werk gegaan met muts en sjaal, beetje vreemd voor de maand mei maar kom. 's Avonds ga je dan naar huis en is het 15graden en de zon schijnt volluit. Het weer heeft duidelijk zijn kuren... Mijn baas denkt dat het zijn fout is, elke keer hij zijn nieuwe tijdritfiets wil gebruiken dan sneeuwt het.
Denk dat zijn fiets hem niet zo leuk vindt.
Het gaat hier geweldig goed, het is daarmee dat er hier zo weinig verschijnt op het net. Ben goed op dreef met de training en we houden het op zo'n 10-12 uur training per week en een minimum van 200km op de fiets. Een deel interval training, klimtraining en een lange rit in het weekend van een uur of 3-4. De beentjes willen ondertussen al goed mee maar het niveau is nog bijlange niet waar het moet zijn. Denk dat het dit jaar veel trainen zal zijn en dat we de competitie voor het volgende seizoen houden. We zien wel hoe ver we geraken.
De nieuwe fiets doet zijn werk uitstekend en zonder kinderziektes. Hij wordt dan ook onderhouden door een topmechanieker. :P Vorige week had onze chef blijkbaar zijn mond niet kunnen houden tegen enkele kameraden en VIP klanten, nu krijg ik vaak te horen dat ze vragen of "die mechanieker van de nationale ploeg" geen tijd heeft om eens naar hun fiets te kijken. Grappig... ben nog niet eens aangenomen en ze kennen me al.
Ben ondertussen echt super tevreden van mijn Polar Hartslagmeter die me alles laat weten over mijn training.
Hartslag in zones, percentages, slagen en aantal. Snelheden, hoogteverschillen, cadens, temperatuur, tijd, rondes en dan kan je nog alles overzetten naar je pc om grafieken te bekijken, een trainingsdagboek bij te houden en trainingen te plannen. Zalig gewoon! Ben zo een beetje gek van zoveel mogelijk data te verzamelen en alles achteraf rustig te kunnen bekijken.
Morgen neem ik met een beetje spijt in mijn hart afscheid van mijn singlespeed Colnago, hij heeft me 3 jaar dienst gedaan maar het is tijd om hem aan iemand anders te geven die hem wel kan gebruiken. Heb plaats nodig in onze fietsstalling om al onze fietsen kwijt te kunnen. Er staat hier nu al een Racefiets, cyclocross en MTB van mij en dan nog een MTB en racefiets van I.. De Singlespeed gaat naar I. haar jongere broer die hem morgen komt ophalen op het werk, hij is net in de stad komen wonen en heeft geen fiets om van A naar B te geraken.
Ondertussen ben ik ook al expert in het lijmen van Tubes (Tubular Tires), vandaag nog maar eens 6 wielsets gelijmd en getuned voor enkele klanten. Het neemt veel tijd in beslag en het vergt wat oefening maar na de 45ste wielset begint het al wat te lukken. Wel grappig is dat ze mij laten oefenen op "goedkope" wielen, om en rond de €1000. :P
Het is hier wel grappig dat we meer en meer high-end spul verkopen en dat je op de duur er gewoon gewend aan geraakt. Ik werk dagelijks aan fietsen die tussen de 5 en de €10.000 liggen en in het begin heb je zo iets van "Wow! en ik mag daar aankomen?". Na een paar maand is het meer van, "hmmmm... leuke fiets... waar is mijn hamer dat ik die kapotte lagers eruit ram!". Klanten kijken wel eens vreemd af en toe omdat je daar met zwaar en lomp gereedschap op hun geliefkoosde bezitting zit te rammen. Vandaag nog 4 setjes Carbon Zipp wielen van nieuwe lagers voorzien, een setje Zipp 202, 303, 404 met Powetap meter en 808 allemaal van dezelfde klant. Hij vroeg zich ook af of ik niet kon horen met mijn chef of ik tijd had om zijn Pinarello Prince te voorzien van Shimano Di2 (elektronische schakelgroep) i.p.v. zijn Campagnolo Super Record waar hij toch niet zo tevreden over is. Daarnaast vroeg hij nog of ik wist wanneer zijn nieuwe wielen en fiets aankwamen?
Pinarello Dogma met Di2 en Lightweight Obermayer III wielen.
(Vertaling voor de Fiets-leken: Er zijn zotte mensen in de wereld (vooral Oslo) met veel te veel geld en die laten mij aan hun spullen werken. :D )
In Noorwegen werken als fietsenmaker heeft zo zijn voor en nadelen. :D
Greets!
No comments:
Post a Comment