Geloof het of niet hij/zij is er! Het heeft verdomme lang geduurt maar het was het wachten waard. Ik heb er nog niet op gereden maar ik kan me bijna niet bedwingen. Al zal het nog wel wachten zijn tot al het zout, Ijs en sneeuw van de wegen verdwenen zijn. Aanschouw:
Wat denken jullie ervan?
Sunday, 27 March 2011
Friday, 18 March 2011
Stresssss!
Ik denk dat je kan zeggen dat het seizoen van start gegaan is. Vanmorgen stond de parking vol en stonden er 7 klanten op deur te kloppen om hun fiets te kunnen repareren. Heel mijn werkplaats hangt van voor tot vanachter vol met fietsen. De stock is van boven tot onder gevuld met onderdelen en fietsen.
Volgende week is er de eerste week voorspeld met mooi weer en "plus graden" (zoals ze dat hier zeggen). Blijkbaar zijn er veel mensen die van de gelegenheid gebruik willen maken om hun "fiets", als je het zo nog kunt noemen, binnen te brengen voor reparatie. (reconstructie... :P)
Er zijn blijkbaar veel mensen die het een goed idee vinden om die buiten te parkeren in November en dan eind Maart uit te graven uit de sneeuw en binnen te brengen. Liefst om dan nog van hun oren te maken omdat hun nieuwe fiets nu al verroest is en dat dat een schande is!!! Want ze hebben er veel geld aan uitgegeven. Graag zouden ze dat dan onder garantie willen regelen. Ik heb hun eens een blik gegeven van "echt? zijt gij echt zo dom?" met gefronste wenkbrauwen en handen in het haar. Garantie? ge kunt altijd proberen maar ik denk niet dat ge er ver mee gaat komen in deze situatie.
Dan staan ze naar u te staren gelijk een koei die voor de eerste keer een trein voorbij ziet komen...
Vandaag nog een geweldige klant, gisteren komt hij binnen met zijn DBS Finse 1222 van 6 jaar geleden en zegt dat hij een nieuwe binnen en buitenband nodig heeft. Geen probleem, een 10 minuten later kom ik terug met zijn fiets en een rekening. Ik had hem al een paar keer over de vloer gehad en de vorige 5 keer had ik hem gezegd dat hij nieuwe remblokken, versnellingsnaaf, ketting, voorwiel en kabels nodig had. Enfin, volgens hem was dat allemaal niet nodig... uhu... juist ja. Hij was duidelijk niet tevreden met de zogezegd "te dure" service alshoewel hij 50% korting kreeg op een nieuwe spijkerband omdat we er vanaf moesten. Dan flipte hij totaal toen hij zag dat het ventieldopje ontbrak!!! Enfin, ik een ventieldopje gemonteerd en hij was klaar om naar buiten te gaan toen hij ineens zag dat 1 van zijn spaken los zat. Ik moet eerlijk zijn, ik had het niet gezien omdat ik nogal gehaast was en van zijn gezaag wou af zijn. Hij begint te roepen en te tieren dan ik zijn "fiets" kapot gemaakt had en dat we dat moesten repareren. Goed, ik repareer zijn wiel en hij komt zijn fiets vandaag weer ophalen en schiet direct uit zijn sloffen omdat ik hem had aangerekend voor arbeid en een spaak! (hij moest bijna niets betalen maar kom.) Hij was er rotsvast van overtuigd dat ik die kapot gemaakt had en dat hij dat niet moest betalen. Ik heb gewoon gezegd dat ik niet diegene was die de hele weg naar huis gereden was op zijn velg omdat hij een lekke band had en dat hijzelf de schuld had. Nee, hij was er zeker van dat ik die spaak had stuk gemaakt.
Enfin, uiteindelijk is hij roepend en tierend vertrokken, gooide letterlijk zijn vuil en verroesterd wrak in de koffer van zijn dikke Jaguar en maakte dat hij weg was met piepende banden. Heerlijk zo'n klanten. :D
Dag 169 en nog steeds geen Colnago, volgens de italianen is hij woensdag verzonden maar eerst zien en dan geloven zeg ik dan. Maar we leven op hoop!
Maandag zal een spannende dag zijn want dan heb ik een interview met Sykkel Magasinet omdat ze mechaniekers zochten die tips konden geven en hun konden helpen een artikel schrijven. Blijkbaar ben ik uitverkoren om dat te doen. :D
Goed, we zien wel wat het zal worden.
Wish me luck!
Greets!
Volgende week is er de eerste week voorspeld met mooi weer en "plus graden" (zoals ze dat hier zeggen). Blijkbaar zijn er veel mensen die van de gelegenheid gebruik willen maken om hun "fiets", als je het zo nog kunt noemen, binnen te brengen voor reparatie. (reconstructie... :P)
Er zijn blijkbaar veel mensen die het een goed idee vinden om die buiten te parkeren in November en dan eind Maart uit te graven uit de sneeuw en binnen te brengen. Liefst om dan nog van hun oren te maken omdat hun nieuwe fiets nu al verroest is en dat dat een schande is!!! Want ze hebben er veel geld aan uitgegeven. Graag zouden ze dat dan onder garantie willen regelen. Ik heb hun eens een blik gegeven van "echt? zijt gij echt zo dom?" met gefronste wenkbrauwen en handen in het haar. Garantie? ge kunt altijd proberen maar ik denk niet dat ge er ver mee gaat komen in deze situatie.
Dan staan ze naar u te staren gelijk een koei die voor de eerste keer een trein voorbij ziet komen...
Vandaag nog een geweldige klant, gisteren komt hij binnen met zijn DBS Finse 1222 van 6 jaar geleden en zegt dat hij een nieuwe binnen en buitenband nodig heeft. Geen probleem, een 10 minuten later kom ik terug met zijn fiets en een rekening. Ik had hem al een paar keer over de vloer gehad en de vorige 5 keer had ik hem gezegd dat hij nieuwe remblokken, versnellingsnaaf, ketting, voorwiel en kabels nodig had. Enfin, volgens hem was dat allemaal niet nodig... uhu... juist ja. Hij was duidelijk niet tevreden met de zogezegd "te dure" service alshoewel hij 50% korting kreeg op een nieuwe spijkerband omdat we er vanaf moesten. Dan flipte hij totaal toen hij zag dat het ventieldopje ontbrak!!! Enfin, ik een ventieldopje gemonteerd en hij was klaar om naar buiten te gaan toen hij ineens zag dat 1 van zijn spaken los zat. Ik moet eerlijk zijn, ik had het niet gezien omdat ik nogal gehaast was en van zijn gezaag wou af zijn. Hij begint te roepen en te tieren dan ik zijn "fiets" kapot gemaakt had en dat we dat moesten repareren. Goed, ik repareer zijn wiel en hij komt zijn fiets vandaag weer ophalen en schiet direct uit zijn sloffen omdat ik hem had aangerekend voor arbeid en een spaak! (hij moest bijna niets betalen maar kom.) Hij was er rotsvast van overtuigd dat ik die kapot gemaakt had en dat hij dat niet moest betalen. Ik heb gewoon gezegd dat ik niet diegene was die de hele weg naar huis gereden was op zijn velg omdat hij een lekke band had en dat hijzelf de schuld had. Nee, hij was er zeker van dat ik die spaak had stuk gemaakt.
Enfin, uiteindelijk is hij roepend en tierend vertrokken, gooide letterlijk zijn vuil en verroesterd wrak in de koffer van zijn dikke Jaguar en maakte dat hij weg was met piepende banden. Heerlijk zo'n klanten. :D
Dag 169 en nog steeds geen Colnago, volgens de italianen is hij woensdag verzonden maar eerst zien en dan geloven zeg ik dan. Maar we leven op hoop!
Maandag zal een spannende dag zijn want dan heb ik een interview met Sykkel Magasinet omdat ze mechaniekers zochten die tips konden geven en hun konden helpen een artikel schrijven. Blijkbaar ben ik uitverkoren om dat te doen. :D
Goed, we zien wel wat het zal worden.
Wish me luck!
Greets!
Wednesday, 9 March 2011
WTF?
Wow, wat een frusterende ochtend! Gisteren was het zalig warm (-1 C) en de straten waren droog en sneeuwvrij, alles was aan het smelten en de zon scheen aan een helderblauwe hemel. Enfin, de lente hing in de lucht! Ik dacht, goed ik heb morgen vrijaf, ik ga met de cyclocross rijden morgen en een grote toer doen. Vanmorgen lig ik in mijn bed te luisteren naar de radio en hoor ik dat er veel verkeersproblemen zijn... blablabla... ik sta op en trek de gordijnen open... Wit...Alles zag weer Wit!!! op 1 nacht was er weer 10-15cm sneeuw gevallen en alles was bedekt met een donzige witte laag. Je kan max. 100meter zien door de dichte mist, de zon was nergens te bespeuren. Noorwegen heeft, zacht uitgedrukt, een wispelturig klimaat!
Dan maar een toer gaan skiën in het bos om wat te beweging te hebben en daarna nog een anderhalf uur op de fietsrollen. Kwestie van bezig te blijven hé.
Kreeg daarnet ook nog een mailtje van Colnago, om te zeggen dat mijn Frame morgenvroeg verstuurd wordt en ik het volgende week mag gaan ophalen bij mijn fietsenmaker. ^^ Had gehoopt dat het nog voor deze week ging zijn want ik moet dit weekend niet werken, maar ja, je kan niet alles hebben zeker?
Nu nog snel de keuken induiken en wat brood gaan bakken voor ons I. en daarna het eten gaan voorbereiden want vanavond hamburgers op zijn fietsenboers... :P
Greets!
Dan maar een toer gaan skiën in het bos om wat te beweging te hebben en daarna nog een anderhalf uur op de fietsrollen. Kwestie van bezig te blijven hé.
Kreeg daarnet ook nog een mailtje van Colnago, om te zeggen dat mijn Frame morgenvroeg verstuurd wordt en ik het volgende week mag gaan ophalen bij mijn fietsenmaker. ^^ Had gehoopt dat het nog voor deze week ging zijn want ik moet dit weekend niet werken, maar ja, je kan niet alles hebben zeker?
Nu nog snel de keuken induiken en wat brood gaan bakken voor ons I. en daarna het eten gaan voorbereiden want vanavond hamburgers op zijn fietsenboers... :P
Greets!
Saturday, 5 March 2011
Zon! zon! zon!
Eindelijk schijnt de zon hier en begint de sneeuw te smelten. Net op tijd want dit weekend zijn de 2 laatste dagen van het wereldkampioenschap skiën en schansspringen hier in Oslo. Alle Noren hebben er al 3 jaar naar zitten uitkijken en na dit weekend is het over. Het zijn een geweldig spannende 2 weken geweest en keiharde competitie. Gisteren nog won Petter Northug vlotjes van de Zweed Heller in de estaffette en kon het niet nalaten de zweden nog even te treiteren voor hij de finish over ging. :P (I. kon er niet mee lachten, ik vond het zalig!)
Arrogant of grappig?
Noren en zweden zijn altijd de grootste rivalen maar de laatste 2 weken hebben de Noren meer goud gezien dan iets anders. Vooral dan Marit Bjørgen. Je zou voor minder een beetje arrogant worden. Petter Northug is zo'n beetje de Tom Boonen van de ski-wereld. Playboy, feestbeest en staat meer in de kranten dan eender wie maar als hem in vorm is dan ziet ge alleen nog de achterkant...
Ik had ook nog beloofd om wat foto's te nemen van mijn nieuw wielricht statief dus bij deze:
Ik heb deze week dan ook nog de laatste hand gelegd aan een setje nieuwe wielen die op de Colnago gaan komen. Mavic Reflex velgen met Campagnolo Record Naven.
Ik kijk er naar uit om ze te kunnen testen!!!
Greets!
Arrogant of grappig?
Noren en zweden zijn altijd de grootste rivalen maar de laatste 2 weken hebben de Noren meer goud gezien dan iets anders. Vooral dan Marit Bjørgen. Je zou voor minder een beetje arrogant worden. Petter Northug is zo'n beetje de Tom Boonen van de ski-wereld. Playboy, feestbeest en staat meer in de kranten dan eender wie maar als hem in vorm is dan ziet ge alleen nog de achterkant...
Ik had ook nog beloofd om wat foto's te nemen van mijn nieuw wielricht statief dus bij deze:
Ik heb deze week dan ook nog de laatste hand gelegd aan een setje nieuwe wielen die op de Colnago gaan komen. Mavic Reflex velgen met Campagnolo Record Naven.
Ik kijk er naar uit om ze te kunnen testen!!!
Greets!
Friday, 25 February 2011
Nieuws!!!
Jaja, ge zijt niet blind! 3 updates in 1 week! Zit hij aan de pillen? Een red-bull teveel gedronken? Nope... ik heb voor een keer wat nieuws te melden!
Vanavond kreeg ik een email van mijn Colnago leverancier (C.H. bij Oslo Sportslager) en hij had voor een keer goed nieuws te melden! Maandag was ik het wachten een beetje beu en had ik Colnago zelf een mailtje gestuurd. Ik dacht, ik heb niets te verliezen... Vanavond stuurde C.H. mij een mailtje met het volgende:
"Just got this e-mail from Colnago, and your frame is ready to ship with our next shipment beginning of March!
(Terwijl hij een week vrijaf heeft Nota bene! Dat is service!)
Mijn mailtje naar Colnago heeft dus een paar mensen aan het werk gezet en blijkbaar heeft het gewerkt. Het frame is deze week gelakeerd en wordt dus binnenkort verzonden. That made my weekend!!!
Perfect eigenlijk want nu is mijn wielrichtstatief klaar en begin ik met wielen te bouwen dit weekend. Tegen volgende week zijn mijn race wielen dan klaar om nieuwe banden op te lijmen en op mijn nieuwe stalen ros te zetten. ^^
Heb trouwens een stel nieuwe banden gekregen om te testen deze lente/zomer. Een nieuw type 25mm Paris-Roubaix banden van Vredestein die normaal enkel de Pro's gebruiken die gesponserd worden. Die worden nog met de hand gemaakt door Dugast en niet in de Lion Tyre fabriek van Vittoria zoals alle andere banden van Vredestein.
Morgen wat foto's van het statief!
Greets!
Vanavond kreeg ik een email van mijn Colnago leverancier (C.H. bij Oslo Sportslager) en hij had voor een keer goed nieuws te melden! Maandag was ik het wachten een beetje beu en had ik Colnago zelf een mailtje gestuurd. Ik dacht, ik heb niets te verliezen... Vanavond stuurde C.H. mij een mailtje met het volgende:
"Just got this e-mail from Colnago, and your frame is ready to ship with our next shipment beginning of March!
Hopefully they listen to your e-mail and take notice of this! They have promised me better update in the future..."
Mijn mailtje naar Colnago heeft dus een paar mensen aan het werk gezet en blijkbaar heeft het gewerkt. Het frame is deze week gelakeerd en wordt dus binnenkort verzonden. That made my weekend!!!
Perfect eigenlijk want nu is mijn wielrichtstatief klaar en begin ik met wielen te bouwen dit weekend. Tegen volgende week zijn mijn race wielen dan klaar om nieuwe banden op te lijmen en op mijn nieuwe stalen ros te zetten. ^^
Heb trouwens een stel nieuwe banden gekregen om te testen deze lente/zomer. Een nieuw type 25mm Paris-Roubaix banden van Vredestein die normaal enkel de Pro's gebruiken die gesponserd worden. Die worden nog met de hand gemaakt door Dugast en niet in de Lion Tyre fabriek van Vittoria zoals alle andere banden van Vredestein.
Morgen wat foto's van het statief!
Greets!
Wednesday, 23 February 2011
Klanten...
Wanneer je dagelijks in contact komt met mensen dan kom je geregeld nogal rare vogels tegen. Wij krijgen dagelijks bizarre klanten over de vloer en dat zal in andere winkels ook wel zo zijn. Na een tijdje zie je of hoor je ze al van ver afkomen. Eigenlijk zijn er altijd maar een beperkt type mensen hoewel iedereen denkt dat ze uniek zijn. Af en toe vraag ik me af of mensen tegenwoordig geboren worden zonder een functionerend stel hersenen. Ze zeggen altijd, er zijn geen domme vragen, maar sommige doen echt wel moeite.
Vandaag weer een stel brilliante klanten over de vloer gekregen die mijn dag meteen goed maakte. De eerste had een oudere fiets met schijfremmen en hij klaagde over lawaai en slecht remmen. Ik moest lachen als ik de fiets zag want hij had de meest roestige en "krokante" (bij gebrek aan een beter woord) ketting die amper nog aan elkaar hing. En aan de andere kant van de fiets hing zoveel olie op de schijfremmen dat het er bijna af droop. Ik vroeg of zijn schijfremmen olie lekten maar hij zei: "nee? waarom? Oh ja, ik had ze wat ingevet want die piepten gelijk zot!" En je hebt er niet aan gedacht om even je ketting te smeren als je dan toch bezig was? Trekt die zo'n gezicht van... huh?! Dan vraag je "weet je hoe schijfremmen werken?" "Jaja... geen probleem, zo twee blokjes die op die schijf gedrukt worden om te remmen... jaja." Is dat dan een goed idee om daar olie op te gooien? ...Hij zag daar geen graten in... :S
Af en toe komen ze met straffe verhalen af. Gisteren kwam er eentje binnen met zijn achterwiel en zei:
Hij: "Ik heb een probleem met mijn kassette, ik heb mijn fiets hier gekocht in September en nu is mijn kassette losgekomen!".
Geen probleem ik naar de werkplaats om zijn kassette te gaan vastzetten, alleen was er een probleem want hij mankeerde een tandwiel.
Ik: "Hmmmmm... Heb je de kassette er afgehaald want je mankeerd hier een tandwiel?".
Hij: "Neeje! Die moet kapot gegaan zijn en er afgevallen want ik heb dat niet losgemaakt."
Ik: "Ge hebt die daar niet afgehaald om te kuisen en een tandwiel verloren? Want ik heb nog nooit een tandwiel zo zien breken en er afvallen. Ge hebt geen geluid gehoord ofzo, gekraak of iets anders."
Nope, hij had niets gehoord of gezien, gewoon dat zijn kassette wat losjes zat.
Hij: "Kunt ge dat wiel niet inzenden voor garantie want dat is toch gevaarlijk zo iets!"
Was er 100% zeker van dat hij er zelf aan had zitten prullen dus ik heb hem eens goed gelachen in mezelf en hem laten betalen voor een nieuw tandwiel en werk.(Hij kloeg niet dus het bleek dat ik goed gegokt had. :P)
Hier in Noorwegen proberen ze vanalles om garantie te krijgen, ook al moeten ze daarvoor liegen dat ze zwart zien. (sommige zien ook zwart) Dan kunnen ze ineens wel een deel van die hersenen gebruiken. We hebben hier in de winkel een gratis service na 500km of 3 maand en ik heb ondertussen al geleerd om bij elke klant te gaan opzoeken wanneer ze die fiets gekocht hebben en wanneer die hier het laatst geweest is. Ge zou er van verschieten hoeveel proberen om voor een 2de, 3de of 4de keer voor hun "eerste service" te komen. Als ge er dan iets van zegt krijgt ge zo: "Ja, ge kunt maar proberen hé... :D"
Vaak komen ze ook met de meest onnozele excuses af voor dingen. Ik word er bijvoorbeeld gek van als ik een dure racefiets zie voorbijkomen die vol met krassen staat, veroesterde ketting en zo smerig dat je zou denken dat hij net van een 365dagen cyclocross marathon gehouden heeft. Dan vraag je zo: "Heb je je fiets al eens gewassen?" Het meest standaard antwoord is dan: "Nee ik woon op een apartement en ik kan mijn fiets niet wassen." Euh... ik woon ook op een apartement en ik blijk dat toch te kunnen. Al eens gehoord van Carwash of een mobiele hogedrukreiniger?
"Ze hebben mij nooit gezegd dat ik mijn ketting moest smeren"
"Hoezo ge moet uw banden oppompen? De lucht kan daar toch niet uit? Op mijn auto moet ik dat ook niet doen.?
"Ik heb geen geld om een pomp te kopen"
"Op mijn vorig fiets was dat niet"
"In diene andere winkel zeiden ze dat die vorken/naven/... geen onderhoud nodig hadden."
"Ne kameraad van mij die veel fietst had gezegd dat..."
"Nee ik ben daar niet aan geweest..." (en alle instelling zijn volledig om zeep)
"Ik had op het internet gelezen dat..."
Ondertussen heb ik het meeste wel gehoord denk ik en andere mechaniekers ook. Je gaat met iets serieus goed moeten afkomen om je fietsenmaker om de tuin te leiden. Je bent gewaarschuwd...
Greets!
Vandaag weer een stel brilliante klanten over de vloer gekregen die mijn dag meteen goed maakte. De eerste had een oudere fiets met schijfremmen en hij klaagde over lawaai en slecht remmen. Ik moest lachen als ik de fiets zag want hij had de meest roestige en "krokante" (bij gebrek aan een beter woord) ketting die amper nog aan elkaar hing. En aan de andere kant van de fiets hing zoveel olie op de schijfremmen dat het er bijna af droop. Ik vroeg of zijn schijfremmen olie lekten maar hij zei: "nee? waarom? Oh ja, ik had ze wat ingevet want die piepten gelijk zot!" En je hebt er niet aan gedacht om even je ketting te smeren als je dan toch bezig was? Trekt die zo'n gezicht van... huh?! Dan vraag je "weet je hoe schijfremmen werken?" "Jaja... geen probleem, zo twee blokjes die op die schijf gedrukt worden om te remmen... jaja." Is dat dan een goed idee om daar olie op te gooien? ...Hij zag daar geen graten in... :S
Af en toe komen ze met straffe verhalen af. Gisteren kwam er eentje binnen met zijn achterwiel en zei:
Hij: "Ik heb een probleem met mijn kassette, ik heb mijn fiets hier gekocht in September en nu is mijn kassette losgekomen!".
Geen probleem ik naar de werkplaats om zijn kassette te gaan vastzetten, alleen was er een probleem want hij mankeerde een tandwiel.
Ik: "Hmmmmm... Heb je de kassette er afgehaald want je mankeerd hier een tandwiel?".
Hij: "Neeje! Die moet kapot gegaan zijn en er afgevallen want ik heb dat niet losgemaakt."
Ik: "Ge hebt die daar niet afgehaald om te kuisen en een tandwiel verloren? Want ik heb nog nooit een tandwiel zo zien breken en er afvallen. Ge hebt geen geluid gehoord ofzo, gekraak of iets anders."
Nope, hij had niets gehoord of gezien, gewoon dat zijn kassette wat losjes zat.
Hij: "Kunt ge dat wiel niet inzenden voor garantie want dat is toch gevaarlijk zo iets!"
Was er 100% zeker van dat hij er zelf aan had zitten prullen dus ik heb hem eens goed gelachen in mezelf en hem laten betalen voor een nieuw tandwiel en werk.(Hij kloeg niet dus het bleek dat ik goed gegokt had. :P)
Hier in Noorwegen proberen ze vanalles om garantie te krijgen, ook al moeten ze daarvoor liegen dat ze zwart zien. (sommige zien ook zwart) Dan kunnen ze ineens wel een deel van die hersenen gebruiken. We hebben hier in de winkel een gratis service na 500km of 3 maand en ik heb ondertussen al geleerd om bij elke klant te gaan opzoeken wanneer ze die fiets gekocht hebben en wanneer die hier het laatst geweest is. Ge zou er van verschieten hoeveel proberen om voor een 2de, 3de of 4de keer voor hun "eerste service" te komen. Als ge er dan iets van zegt krijgt ge zo: "Ja, ge kunt maar proberen hé... :D"
Vaak komen ze ook met de meest onnozele excuses af voor dingen. Ik word er bijvoorbeeld gek van als ik een dure racefiets zie voorbijkomen die vol met krassen staat, veroesterde ketting en zo smerig dat je zou denken dat hij net van een 365dagen cyclocross marathon gehouden heeft. Dan vraag je zo: "Heb je je fiets al eens gewassen?" Het meest standaard antwoord is dan: "Nee ik woon op een apartement en ik kan mijn fiets niet wassen." Euh... ik woon ook op een apartement en ik blijk dat toch te kunnen. Al eens gehoord van Carwash of een mobiele hogedrukreiniger?
"Ze hebben mij nooit gezegd dat ik mijn ketting moest smeren"
"Hoezo ge moet uw banden oppompen? De lucht kan daar toch niet uit? Op mijn auto moet ik dat ook niet doen.?
"Ik heb geen geld om een pomp te kopen"
"Op mijn vorig fiets was dat niet"
"In diene andere winkel zeiden ze dat die vorken/naven/... geen onderhoud nodig hadden."
"Ne kameraad van mij die veel fietst had gezegd dat..."
"Nee ik ben daar niet aan geweest..." (en alle instelling zijn volledig om zeep)
"Ik had op het internet gelezen dat..."
Ondertussen heb ik het meeste wel gehoord denk ik en andere mechaniekers ook. Je gaat met iets serieus goed moeten afkomen om je fietsenmaker om de tuin te leiden. Je bent gewaarschuwd...
Greets!
Monday, 21 February 2011
Frietjes met mayo!
Zalig!
Net een heerlijk biefstuk verslonden met ovengebakken frietjes en bearnaise saus! De laatste dagen had een inval van heimwee naar het dierbaar België en vooral dan naar het heerlijke eten van onze Ferme Marie. Had ondertussen al "Heten Bliksem met Bouletten" gemaakt en pannenkoeken maar nu was het tijd voor het echte werk. Op weg naar huis gestopt in de winkel en 2 gigantische biefstukken gaan halen en frietjes. Ik moet zeggen, dat heeft gesmaakt!!! Dat was al eeuwen geleden.
Vandaag was een geweldig drukke dag want we hadden weer een gigantische lading goederen toegekregen van Racing Depot. Massa's pompen, banden, binnenbanden, gereedsschap, drinkbushouders, stuurtape, pedalen,... Natuurlijk waren we maar met 3 op het werk en onze chef was te druk bezig met bellen. Dus dan maar met 2 alles in uitpakken, tellen, prijzen en ophangen. Geweldig vermoeiend als je met zware dozen een paar honderd keer de trappen op en af moet lopen.
Ondertussen ook nog steeds geen goed nieuws van Colnago, eigenlijk geen enkel nieuws maar volledige stilte. Of dat een goed teken is of een slecht dat weet ik nog niet maar hopelijk horen we volgende week wat beter nieuws.
Dit weekend was heerlijk, het was -12 graden buiten maar de zon scheen en er was geen wolkje aan de hemel. I. en ik hadden afgesproken met een collega van mij en zijn vriendin om een toer te gaan skiën. (lang-laufen) Een dikke 4uur en een 30km... fantastische toer met veel hoogteverschillen en toch geen enkele keer op mijn doos gegaan. :D (soms scheelde het wel niet veel.)
Zondag nog een 2 uur trainen op de fietsrollen en daarmee zijn we goed op weg voor Trondheim-Oslo. Het gaat nog afzien worden voor we zover zijn maar alle training is mooi meegenomen. Als het dit weekend weer zo goed weer is dan ga je mij alvast niet binnen in huis vinden. :D Er is geen betere training dan lang-laufen.
Ben ook nog van plan om een paar wielen te bouwen/vlechten maar ik moet eerst mijn nieuwe wielrichter opgesteld krijgen. Foto's en info volgen.
Binnenkort meer hierover...
Greets!
Net een heerlijk biefstuk verslonden met ovengebakken frietjes en bearnaise saus! De laatste dagen had een inval van heimwee naar het dierbaar België en vooral dan naar het heerlijke eten van onze Ferme Marie. Had ondertussen al "Heten Bliksem met Bouletten" gemaakt en pannenkoeken maar nu was het tijd voor het echte werk. Op weg naar huis gestopt in de winkel en 2 gigantische biefstukken gaan halen en frietjes. Ik moet zeggen, dat heeft gesmaakt!!! Dat was al eeuwen geleden.
Vandaag was een geweldig drukke dag want we hadden weer een gigantische lading goederen toegekregen van Racing Depot. Massa's pompen, banden, binnenbanden, gereedsschap, drinkbushouders, stuurtape, pedalen,... Natuurlijk waren we maar met 3 op het werk en onze chef was te druk bezig met bellen. Dus dan maar met 2 alles in uitpakken, tellen, prijzen en ophangen. Geweldig vermoeiend als je met zware dozen een paar honderd keer de trappen op en af moet lopen.
Ondertussen ook nog steeds geen goed nieuws van Colnago, eigenlijk geen enkel nieuws maar volledige stilte. Of dat een goed teken is of een slecht dat weet ik nog niet maar hopelijk horen we volgende week wat beter nieuws.
Dit weekend was heerlijk, het was -12 graden buiten maar de zon scheen en er was geen wolkje aan de hemel. I. en ik hadden afgesproken met een collega van mij en zijn vriendin om een toer te gaan skiën. (lang-laufen) Een dikke 4uur en een 30km... fantastische toer met veel hoogteverschillen en toch geen enkele keer op mijn doos gegaan. :D (soms scheelde het wel niet veel.)
Zondag nog een 2 uur trainen op de fietsrollen en daarmee zijn we goed op weg voor Trondheim-Oslo. Het gaat nog afzien worden voor we zover zijn maar alle training is mooi meegenomen. Als het dit weekend weer zo goed weer is dan ga je mij alvast niet binnen in huis vinden. :D Er is geen betere training dan lang-laufen.
Ben ook nog van plan om een paar wielen te bouwen/vlechten maar ik moet eerst mijn nieuwe wielrichter opgesteld krijgen. Foto's en info volgen.
Binnenkort meer hierover...
Greets!
Subscribe to:
Posts (Atom)




















