Friday, 18 March 2011

Stresssss!

Ik denk dat je kan zeggen dat het seizoen van start gegaan is. Vanmorgen stond de parking vol en stonden er 7 klanten op deur te kloppen om hun fiets te kunnen repareren. Heel mijn werkplaats hangt van voor tot vanachter vol met fietsen. De stock is van boven tot onder gevuld met onderdelen en fietsen.

Volgende week is er de eerste week voorspeld met mooi weer en "plus graden" (zoals ze dat hier zeggen). Blijkbaar zijn er veel mensen die van de gelegenheid gebruik willen maken om hun "fiets", als je het zo nog kunt noemen, binnen te brengen voor reparatie. (reconstructie... :P)
Er zijn blijkbaar veel mensen die het een goed idee vinden om die buiten te parkeren in November en dan eind Maart uit te graven uit de sneeuw en binnen te brengen. Liefst om dan nog van hun oren te maken omdat hun nieuwe fiets nu al verroest is en dat dat een schande is!!! Want ze hebben er veel geld aan uitgegeven. Graag zouden ze dat dan onder garantie willen regelen. Ik heb hun eens een blik gegeven van "echt? zijt gij echt zo dom?" met gefronste wenkbrauwen en handen in het haar. Garantie? ge kunt altijd proberen maar ik denk niet dat ge er ver mee gaat komen in deze situatie.
Dan staan ze naar u te staren gelijk een koei die voor de eerste keer een trein voorbij ziet komen...

Vandaag nog een geweldige klant, gisteren komt hij binnen met zijn DBS Finse 1222 van 6 jaar geleden en zegt dat hij een nieuwe binnen en buitenband nodig heeft. Geen probleem, een 10 minuten later kom ik terug met zijn fiets en een rekening. Ik had hem al een paar keer over de vloer gehad en de vorige 5 keer had ik hem gezegd dat hij nieuwe remblokken, versnellingsnaaf, ketting, voorwiel en kabels nodig had. Enfin, volgens hem was dat allemaal niet nodig... uhu... juist ja. Hij was duidelijk niet tevreden met de zogezegd "te dure" service alshoewel hij 50% korting kreeg op een nieuwe spijkerband omdat we er vanaf moesten. Dan flipte hij totaal toen hij zag dat het ventieldopje ontbrak!!! Enfin, ik een ventieldopje gemonteerd en hij was klaar om naar buiten te gaan toen hij ineens zag dat 1 van zijn spaken los zat. Ik moet eerlijk zijn, ik had het niet gezien omdat ik nogal gehaast was en van zijn gezaag wou af zijn. Hij begint te roepen en te tieren dan ik zijn "fiets" kapot gemaakt had en dat we dat moesten repareren. Goed, ik repareer zijn wiel en hij komt zijn fiets vandaag weer ophalen en schiet direct uit zijn sloffen omdat ik hem had aangerekend voor arbeid en een spaak! (hij moest bijna niets betalen maar kom.) Hij was er rotsvast van overtuigd dat ik die kapot gemaakt had en dat hij dat niet moest betalen. Ik heb gewoon gezegd dat ik niet diegene was die de hele weg naar huis gereden was op zijn velg omdat hij een lekke band had en dat hijzelf de schuld had. Nee, hij was er zeker van dat ik die spaak had stuk gemaakt.
Enfin, uiteindelijk is hij roepend en tierend vertrokken, gooide letterlijk zijn vuil en verroesterd wrak in de koffer van zijn dikke Jaguar en maakte dat hij weg was met piepende banden. Heerlijk zo'n klanten. :D

Dag 169 en nog steeds geen Colnago, volgens de italianen is hij woensdag verzonden maar eerst zien en dan geloven zeg ik dan. Maar we leven op hoop!

Maandag zal een spannende dag zijn want dan heb ik een interview met Sykkel Magasinet omdat ze mechaniekers zochten die tips konden geven en hun konden helpen een artikel schrijven. Blijkbaar ben ik uitverkoren om dat te doen. :D
Goed, we zien wel wat het zal worden.

Wish me luck!

Greets!

No comments:

Post a Comment