Wat doen we zoal op een zaterdag? Euhm... aan fietsen prullen?
Hier de vruchten van mijn arbeid op deze zonnige zaterdag:
Vanavond volgt de testrit om eens te kijken wat die verlichting nu juist waard is. :D
Ik ga misschien best nog wel even langs het werk om er spijkerbanden op te zetten want het vriest hier nog 's avonds. Kwestie van niet tegen de vlakte te gaan op de eerste rit.
Zij die zich afvragen waarom er een gewoon MTB krankstel op de fiets staat. Ik had wat problemen met het Alfine krankstel. (lees: te smal) Dus ik ben voor een noodoplossing moeten gaan. Ik had er liever een Truvativ Stylo 1.1 willen op monteren maar ik had er geen. :P
Dus misschien koop ik een gewone 36T bashguard en laat ik het buitenste en binnenste tandblad weg. De verhouding is nu 36T vooraan en 18T achteraan, lijkt goed te gaan. In de zwaarste verhouding is het alleszins wel zwaar genoeg. Met 1 omwenteling van het krankstel leggen de wielen ongeveer 9,4meter af. Dat is vergelijkbaar met een verhouding 50T-11T op een racefiets. ^^
Het gewicht is een mooie 14,5kg al voelt het zo niet aan als je aan het fietsen bent. Misschien niet de lichtste fiets maar je hebt wel alles dat je nodig hebt. Spatborden, Verlichting, Dynamonaaf, Versnellingsnaaf, bagagedrager, schijfremmen,... The works!
Dat was het!
Greets!
Geweldig Karel. Grappig, ik naai aardbeientassen en jij steekt fietsen in elkaar. Wij kunnen niet stilzitten hé.
ReplyDeleteMooi fietske!!Dat de sneeuw maar vlug weg is.
groetjes
De fietswegen zijn bijna volledig open. :D
ReplyDeleteJuist even de fiets getest, anderhalf uur met men baas E. gaan rijden in het donker. Verlaten wegen en temperatuur rond het vriespunt. HEERLIJK ONTSPANNEN!
Voor de eerste keer terug buiten fietsen sinds eind Oktober...
Heb wel mijn spijkerbanden moeten monteren... :D
ReplyDelete45km/h bergaf op ijs met zomerbandjes had niet goedgekomen denk ik?!