Hello! Hier zijn we nog eens met een nieuwe update, aangezien het nu al wel heel lang geleden is. Hoe komt dat? Aan de ene kant mijn afkeer van mini-laptop toetsenborden en aan de andere kant door te weinig tijd.
Ondertussen is onze Pa hier op bezoek geweest en heeft hij zo wat meer gezien van Oslo dan de meeste mensen hier op 2 jaar tijd kunnen zien. Speedy Gonzales is er niets tegen. :D Ik moest spijtig genoeg die week werken aangezien het mtb seizoen nog steeds vol aan de gang is. Maar we hebben toch elke avond kunnen afspreken en samen kunnen eten. Het was al lang geleden dat ik hem nog gezien had en ik heb er van genoten om met hem wat door de stad te kunnen lopen en te babbelen.
Tegelijkertijd was een vriendin van Ingeborg en haar vriend hier in Oslo om bij ons een paar nachten te overnachten voor ze verder trokken naar Zweden.
Zoals ik al vermelde is het mtb seizoen nog steeds aan de gang en is het nog redelijk hectisch op het werk met momenten. De grootste race van het jaar is al door (Birkenbeiner) en nu komen de slachtoffers daarvan bij ons op reparatie. Men zei dat het nooit 3 jaar op rij slecht weer kon zijn maar het regende pijpenstelen. 1 van de slachtoffers was Martin van op het werk die geweldig hard ten val kwam in de laatste zeer steile helling. Natuurlijk werd dat live op tv uitgezonden en hebben we er de beelden van. :D Hoe grappig vond hij het denk je toen hij op het werk kwam en die beelden in loop gespeeld werden op het grote scherm in de winkel. :P (Oops...) Hij had gezegd dat hij ze allemaal ging inhalen in de laatste helling... en dat deed hij ook maar zijn fiets wou niet meer volgen.
Veel scheve wielen, kapotgereden fietsdelen, remmen die volledig om zeep zijn. Ik had er eentje die volgens de klant "nogal slecht remde", waarbij de remblokken volledig doorgesleten waren en hij met beide zuigers op de schijf aan het remmen was. Blijkbaar had hij dat niet gehoord? Juist ja... nieuwe remmen iemand? Een andere was gecrashed en zijn carbon velg was volledig versplintered, hij had een bocht gemist en een toertje gedaan in het veld dat naast de weg ligt. Op zich geen probleem, moest dat veld geen 1,5meter lager liggen dan de weg. "Hoeveel kost zo'n velg? Die wielen zaten op mijn fiets toen ik die kocht., is dat niet gewoon een nieuwe vlechten?" Euhm... meneer, dat wielsetje kost 26.000kr (+€3000). "Oh! euhm, laat dan maar..."
Enfin, genoeg te doen in de werkplaats en de sfeer is ok, ook al hebben we nog steeds geen nieuwe chef. We moeten nu enkel van alle producten afgeraken voor het einde van het seizoen. Spannend.
Voor de rest zijn we nog steeds op zoek naar een nieuwe plaats om te wonen maar er is voor de moment niet veel te vinden door de schoolstart enzo. Nu ja, gewoon blijven zoeken en misschien vinden we iets wat geen €1500 kost voor 50 vierkante meter... :S
Ik heb veel zin om iets buiten Oslo te wonen maar aangezien we geen auto hebben en I. elke dag in de stad moet zijn op de universiteit is dat wat onpraktisch.
De laatste tijd is het enorm slecht weer, het regent hier gewoon elke dag. Weliswaar met tussenpauzes maar er valt wel elke dag regen. Gisteren en vandaag waren er overstromingen voorspeld en ik moet zeggen dat het gisteren avond met bakken uit de lucht viel. De helft van onze straat was een rivier geworden die de berg afstroomde. geweldig om te zien als je hier woont, niet zo leuk als je wat lager in de stad woont. :D
De koersfiets is nog maar 2 keer van stal gehaald sinds Trondheim-Oslo en het is de laatste maanden de MTB die het meeste actie ziet. Ben ook ondertussen met E. van op het werk gaan downhill mountainbiken. :P Geweldig plezant en vermoeiend moet ik zeggen. Ook totaal gestoord om zo op hoge snelheid van een bergwand te vliegen, maar het geeft een kick al je heelhuids beneden staat.
Je rijd vaak zo stijl naar beneden op plaatsen waar je te voet veel meer moeilijkheden zou hebben.
Zoals dit:
Of dit:
Ik probeer gewoon E. te volgen en niet teveel na te denken. Hij doet dat al van als hij 13 is dus als ik hem volg kom ik wel beneden. :D
Vorige vrijdag ook eindelijk een nieuwe pc besteld omdat ik het mis om geen eigen pc te hebben. Het was een keuze tussen een laptop of een desktop, maar uiteindelijk heb ik voor de desktop gekozen omdat ik dat beter vind. Ik heb bijna nooit een laptop nodig op verplaatsing en met een desktop krijg je veel meer pc voor je geld. Plus dan kan je hem zelf bouwen en dat is altijd leuker. Herinner me nog toen onze Pa mij altijd toonde hoe pc's in elkaar zitten en hoe je die bouwt, toen ik nog een klein manneke was. Kijk er naar uit, hopelijk komt hij morgen en dan kan ik nog eens updaten vanop een deftige pc. :D
Greets!!!
Monday, 5 September 2011
Thursday, 11 August 2011
Action!
Vandaag er weer een hectische dag opzitten op het werk. Veel te veel te doen en veel te weinig tijd, the story of my life...
Ik ben waarschijnlijk ook 's werelds slechtste persoon in multi-tasking en ik heb de laatste tijd de geheugencapaciteit van een goudvis, ge moet niet vragen wat dat geeft wanneer ge staat te werken en ge elke 30seconden bestookt wordt met vragen. Ge krijgt dan enorm weinig gedaan, met als gevolg dat ik de hele dag met dezelfde fiets bezig geweest ben. Het is te zeggen, die heeft meerdere keren op mijn statief gehangen ,om hem er dan weer na 2 minuten af te halen en een andere in de plaats te hangen. Uiteindelijk heb je dan een fiets of 12 gedaan maar het voelt alsof je van een hele dag niets gedaan hebt. Enorm vermoeiend om te werken met verkopers en klanten die geen flauw benul hebben waarmee ze bezig zijn of wat ze willen.
Daarnet nog waren er 2 van onze verkopers een fiets aan het repareren en riepen ze "Kan jij deze afwerken, dan kunnen wij snel gaan eten?", voor mij geen probleem, hoe lang kan dat duren? 2-3 minuten? Euhm... neen...
Ze waren er in geslaagd om met hun tweetjes een nieuwe fiets te monteren voor een klant. Alleen hadden ze van 1 van de pedalen de bevestigingsbout afgerond, daarbij hadden ze per ongeluk 1 spaak in vernieling geslagen en als laatste hadden ze de balhoofdlager (stuurlager) verkeerd gemonteerd. Begin maar... :S
Volgende keer kan ik het maar beter direct zelf doen, dan ben ik zeker dat het goed gedaan is.
Wat is er nog heet van de pers? Euhm... Ik ben gevraagd om dit weekend naar de voorbereidingen van de Olympische spelen te gaan in londen op een test-event. Spijtig genoeg heb ik daarvoor geen tijd, het had nochtans leuk geweest. Mechanieker zijn voor Edvald Boasson Hagen, Alexander Kristoff, Kurt Asle Arvesen, Thor Hushovd... enfin de Noorse top. :D
Voor de rest gaat het leven zijn gang, we zijn op zoek naar een nieuw apartementje maar de markt is vrij slecht voor de moment. Tenzij je graag € 1500 betaald per maand voor 35m2. :S
Nog goed nieuws, onze pa komt naar Oslo! Joepie! We kijken er naar uit! Een paar dagjes gids spelen in Oslo, komt dik in orde.
Enfin, we gaan nog wat verder werken hier thuis...
Greets!!!
Sunday, 31 July 2011
Hey hey!
Eindelijk terug van een maand "vakantie" in het niet zo verre zuiden. Sorry voor de mensen die moeilijkheden hadden om mij vast te krijgen maar ik geen computer of internet en vaak enorm slechte gsm-dekking.
Begin Juli kreeg ik de opdracht om met een 7,5meter lange Iveco naar Tsjechië te rijden met een half miljoen noorse kronen aan fietsen vanachter in de auto. Dit alles voor de Ronde van Tsjechië! Er waren een paar grote ploegen aanwezig (waaronder belgische) en het hotel in Olomouc was vrij goed. Elke ochtend begint met het vechten voor elektriciteit en water voor de auto zodat we de wasmachines konden gebruiken en het eten in de koelkast niet slecht werd. Je zou denken als ze tegen de hotel eigenaar zeggen dat er 10 ploegen op de parkeerplaats gaan staan met 2-3 auto's elk en alle water en stroom voorzieningen nodig hebben, dat ze hun voorbereidingen zouden treffen? Euhm...Neen... het is nog steeds Tsjechië.
Op zich een fantastisch mooi land met veel natuur en mooie steden zoals Praag. De wegkwaliteit daarentegen is meer naar Noorse of oost-europese standaard, veel gaten, grove oude asfalt, merkwaardige kruispunten en ruggengraat brekende autostrades. Het was een interesante week. 1 mechanieker, 7 rijders, 2 soigneurs en een ploegchef. Ik was de oudste van de groep maar ik had tegelijkertijd ook het minste ervaring van de hoop. Op zich geen probleem, alleen was de ploegchef niet zo flink in communiceren met de rest van de groep. (Zijnde de soigneurs en ik) Met als gevolg dat altijd alles nogal "last minute" moest gebeuren. Elke dag was er werk van 8uur 's ochtends tot 22uur 's avonds. Soigneurs en mechaniekers zijn altijd ondergewaardeerd als het op wielerploegen aankomt. Niemand weet wat ze doen maar op één of andere misterieuze wijze is altijd alles klaar en in order. De renners hebben er geen benul van hoe gemakkelijk ze het hebben.
Het leven van een renner tijdens de tour of Tsjechië:
- Opstaan om een uur of 9
- Douchen en naar de eetzaal gaan om te ontbijten.
- Terug naar je hotelkamer gaan en de race route bekijken.
- Daarna je wat bezighouden tot het tijd is om te vertrekken.
- Je fietskleren aandoen en naar buiten gaan om in de auto te springen
- Naar de start gereden worden en wat relaxen in een stoeltje in de schaduw.
- Je eten staat voor je klaar, gewoon maar in je truitje steken.
- Je fiets nemen met de drinkbussen al klaar op gemonteerd en naar de start rijden.
- 5 uur kei hard rijden en afzien om een goede placering te krijgen in het klassement.
- Je fiets afgeven, je omkleden en terug in de auto springen naar het hotel.
- Een douche nemen en een massage krijgen
- Gaan eten
- Vergadering met de ploegleider en de taktiek voor de volgende dag bespreken.
- Rest van de avond doen wat je wil...
Ze moesten eens weten wat een luxe leventje dat eigenlijk is.
De Mechanieker daarentegen:
- Vroeg opstaan en douchen
- Alles uitpakken uit de iveco voor de race van de dag.
- Alle fietsen nog een laatste keer snel nakijken voor het vertrek.
- Alle reservewielen en fietsbanden nakijken en oppompen.
- Alles in de auto's laden voor het vertrek.
- Met de auto naar de start rijden.
- Alle fietsen uitladen en klaarzetten.
- Eventueel nog een paar laatste wijzigingen doorvoeren.
- 5 uur in de auto zitten, de race volgen, renner-nummers noteren en opzoeken, drinkbussen vullen en aangeven indien nodig, wielen vervangen of iets repareren van uit de auto.
- Alles weer inladen in de auto's na de race
- Alles weer uitladen uit de auto's wanneer je op het hotel bent.
- Alle fietsen, reserve fietsen en extra wielen grondig wassen en afvetten, alles nakijken en smeren.
- Alles weer inladen in de iveco voor de dag erna.
- Alle auto's wassen en de soigneurs helpen met de was van de kleren.
- Gaan slapen
Er was genoeg te doen, zeker omdat de meeste fietsen al een tijdje niet meer nagekeken waren door een fietsmechanieker in een werkplaats. Daarbij waren het ook nog eens allemaal fietsen van andere merken en met verschillende uitrusting. Gelukkig was iedereen dan ook nog eens vergeten om al zijn uitrusting te labelen met zijn achternaam, met als gevolg dat het voor mij geweldig leuk was de eerste 2 dagen.
De week erna was helemaal anders dan de hel van Tsechië en het voelde een beetje als vakantie aan. Marthe (1 v/d soigneurs) en ik zijn verder gereden naar Italië voor het Europees kampioenschap voor Juniors en renners onder 23jaar. (Jongens en Meisjes) Het dorpje, de naam ontglipt me, ongeveer een uurtje ten zuiden van Ancona aan de oost-kust van het zonnige Italië was een prachtige plaats om te verblijven in een 4 sterren hotel. :D
We hadden maar 9 renners: 4 juniors, 2 meisjes en 3 U23 jongens. We kwamen toe op maandag morgen en de eerste race was pas op vrijdag. Een week verlof!!! zou je denken, maar neen. Alle renners gingen elke dag volgens een gepast trainingschema trainen en alle fietsen moesten dan nagekeken worden en eventueel gerepareerd... *kuch*...*kuch* (ze zijn niet allemaal even flink in het rechtop blijven blijkbaar.)
Er was genoeg werk want niet al de uitrusting die ze bij hadden was even goed onderhouden. Lijmbanden die je gewoon van de velg kun duwen met je 2 duimen, kogellagers die versleten zijn of uit elkaar vallen, enfin... je kan het zo gek niet bedenken. Dan zou je denken dat als je naar het EK mag gaan dat je alles eens laat nakijken op voorhand? Euh... Nope...
Enfin, alles heeft ook een beetje zijn charmes, in een zonnig land (35graden) fietsen staan wassen en repareren in de buitenlucht is eigenlijk fantastisch. Er zijn veel ergere jobs denk ik zo. :D Het is ook altijd plezant om de lokale fietsenwinkels op te zoeken voor onderdelen, iets wat altijd gepaard gaat met veel wijzen en gebroken engels of verkrachting van de lokale taal. Geweldig grappig en een gevoel van voldoening als je na lang onderhandelen eindelijk vind wat je nodig hebt. Vooral in een boerengat in Italië.
Het EK was vooral ontspannend omdat er tijdens de races geen volgwagens achter het peleton mochten rijden. Alleen een paar auto's van de neutrale service. Dit omdat het korte rondes waren van 14km en het anders gevaarlijk wordt. je zit dus met de rest van je ploeg in zo een party-tentje naast het parkour, net als alle andere landen. En dan moet je drinkbussen aangeven als de renners voorbij komen. Of eventueel mechanische bijstand leveren als er iets vlak voor je tentje moest gebeuren. Die kans is 1 op 1.000.000.000.000, of zoiets denk ik.
Dus je zit de hele race te eten en te drinken in je stoeltje tot er renners voorbij komen en dan werk je 2 minuten en dan ga je weer zitten. :D geweldig harde arbeid. :D
Het hotel was goed, alleen het eten trok op niets. Ik denk dat je in Tsjechië beter Italiaans kan eten dan in Italië. Elke dag hetzelfde, groenten buffet met bedenkelijke groenten (Ofwel "te vers" ofwel platgekookt), Pasta in al zijn vormen, Parmezaan, een saus (of moet ik zeggen soep?) en een lapje vlees waar veel discussies over gevoerd werden om de oorsprong proberen te achterhalen. Is het varken of is het koe? Misschien was het ooit kip? Een paar mensen beweerden dat het vis was... alhoewel ik het betwijfel. Je kan veel doen met vis maar zelfs de italianen zijn zo goed niet...
Het eten in Tsjechië de week ervoor was niet veel beter trouwens. Één van de rijders zei nog tegen me,"als je iets krijgt wat lijkt op vlees, niet nadenken en gewoon doorslikken, dat is het beste..." :S
Geweldige menu, Aardappelen aan 1 kant van je bord, een soort droog en taai stoofvlees in het midden en wat pasta aan de andere kant. Groenten waren er vaak niet bij. Mmmmm... Heerlijk! :D
Daarom was ik blij als ik na het EK naar Frankrijk kon trekken om 2 weken te ontspannen en normaal te eten. I. en ik hadden 2 andere koppels uitgenodig om samen met ons het zuiden van frankrijk te gaan verkennen en wat te ontspannen aan het strand. Ik was de chauffeur van dienst en mocht dus elke dag iedereen rondrijden op bochtige franse landwegen, over bergen en door dalen. Een leuke ervaring maar vermoeiend na 2 weken met auto's rijden, nog eens 2 weken met een auto te gaan rijden. Ik heb in een 4 weken tijd bijna 6000km afgelegd met 8 verschillende auto's. :D Niet slecht voor iemand die zelf geen auto heeft.
Ik ben eigenlijk blij dat de vakantie over is en dat ik morgen terug gewoon kan gaan werken en mijn normale leven kan voortzetten. Fietsen maken en zelf fietsen, de dingen die ik elke dag met plezier doe, ook al zijn er af en toe wat speciale klanten bij. Uiteindelijk is het plezant werk en heb je veel vrijheid.
Binnenkort meer updates, nu nog wat ontspannen en uitrusten van de vakantie. :D
Greets!!!
Eindelijk terug van een maand "vakantie" in het niet zo verre zuiden. Sorry voor de mensen die moeilijkheden hadden om mij vast te krijgen maar ik geen computer of internet en vaak enorm slechte gsm-dekking.
Begin Juli kreeg ik de opdracht om met een 7,5meter lange Iveco naar Tsjechië te rijden met een half miljoen noorse kronen aan fietsen vanachter in de auto. Dit alles voor de Ronde van Tsjechië! Er waren een paar grote ploegen aanwezig (waaronder belgische) en het hotel in Olomouc was vrij goed. Elke ochtend begint met het vechten voor elektriciteit en water voor de auto zodat we de wasmachines konden gebruiken en het eten in de koelkast niet slecht werd. Je zou denken als ze tegen de hotel eigenaar zeggen dat er 10 ploegen op de parkeerplaats gaan staan met 2-3 auto's elk en alle water en stroom voorzieningen nodig hebben, dat ze hun voorbereidingen zouden treffen? Euhm...Neen... het is nog steeds Tsjechië.
Op zich een fantastisch mooi land met veel natuur en mooie steden zoals Praag. De wegkwaliteit daarentegen is meer naar Noorse of oost-europese standaard, veel gaten, grove oude asfalt, merkwaardige kruispunten en ruggengraat brekende autostrades. Het was een interesante week. 1 mechanieker, 7 rijders, 2 soigneurs en een ploegchef. Ik was de oudste van de groep maar ik had tegelijkertijd ook het minste ervaring van de hoop. Op zich geen probleem, alleen was de ploegchef niet zo flink in communiceren met de rest van de groep. (Zijnde de soigneurs en ik) Met als gevolg dat altijd alles nogal "last minute" moest gebeuren. Elke dag was er werk van 8uur 's ochtends tot 22uur 's avonds. Soigneurs en mechaniekers zijn altijd ondergewaardeerd als het op wielerploegen aankomt. Niemand weet wat ze doen maar op één of andere misterieuze wijze is altijd alles klaar en in order. De renners hebben er geen benul van hoe gemakkelijk ze het hebben.
Het leven van een renner tijdens de tour of Tsjechië:
- Opstaan om een uur of 9
- Douchen en naar de eetzaal gaan om te ontbijten.
- Terug naar je hotelkamer gaan en de race route bekijken.
- Daarna je wat bezighouden tot het tijd is om te vertrekken.
- Je fietskleren aandoen en naar buiten gaan om in de auto te springen
- Naar de start gereden worden en wat relaxen in een stoeltje in de schaduw.
- Je eten staat voor je klaar, gewoon maar in je truitje steken.
- Je fiets nemen met de drinkbussen al klaar op gemonteerd en naar de start rijden.
- 5 uur kei hard rijden en afzien om een goede placering te krijgen in het klassement.
- Je fiets afgeven, je omkleden en terug in de auto springen naar het hotel.
- Een douche nemen en een massage krijgen
- Gaan eten
- Vergadering met de ploegleider en de taktiek voor de volgende dag bespreken.
- Rest van de avond doen wat je wil...
Ze moesten eens weten wat een luxe leventje dat eigenlijk is.
De Mechanieker daarentegen:
- Vroeg opstaan en douchen
- Alles uitpakken uit de iveco voor de race van de dag.
- Alle fietsen nog een laatste keer snel nakijken voor het vertrek.
- Alle reservewielen en fietsbanden nakijken en oppompen.
- Alles in de auto's laden voor het vertrek.
- Met de auto naar de start rijden.
- Alle fietsen uitladen en klaarzetten.
- Eventueel nog een paar laatste wijzigingen doorvoeren.
- 5 uur in de auto zitten, de race volgen, renner-nummers noteren en opzoeken, drinkbussen vullen en aangeven indien nodig, wielen vervangen of iets repareren van uit de auto.
- Alles weer inladen in de auto's na de race
- Alles weer uitladen uit de auto's wanneer je op het hotel bent.
- Alle fietsen, reserve fietsen en extra wielen grondig wassen en afvetten, alles nakijken en smeren.
- Alles weer inladen in de iveco voor de dag erna.
- Alle auto's wassen en de soigneurs helpen met de was van de kleren.
- Gaan slapen
Er was genoeg te doen, zeker omdat de meeste fietsen al een tijdje niet meer nagekeken waren door een fietsmechanieker in een werkplaats. Daarbij waren het ook nog eens allemaal fietsen van andere merken en met verschillende uitrusting. Gelukkig was iedereen dan ook nog eens vergeten om al zijn uitrusting te labelen met zijn achternaam, met als gevolg dat het voor mij geweldig leuk was de eerste 2 dagen.
De week erna was helemaal anders dan de hel van Tsechië en het voelde een beetje als vakantie aan. Marthe (1 v/d soigneurs) en ik zijn verder gereden naar Italië voor het Europees kampioenschap voor Juniors en renners onder 23jaar. (Jongens en Meisjes) Het dorpje, de naam ontglipt me, ongeveer een uurtje ten zuiden van Ancona aan de oost-kust van het zonnige Italië was een prachtige plaats om te verblijven in een 4 sterren hotel. :D
We hadden maar 9 renners: 4 juniors, 2 meisjes en 3 U23 jongens. We kwamen toe op maandag morgen en de eerste race was pas op vrijdag. Een week verlof!!! zou je denken, maar neen. Alle renners gingen elke dag volgens een gepast trainingschema trainen en alle fietsen moesten dan nagekeken worden en eventueel gerepareerd... *kuch*...*kuch* (ze zijn niet allemaal even flink in het rechtop blijven blijkbaar.)
Er was genoeg werk want niet al de uitrusting die ze bij hadden was even goed onderhouden. Lijmbanden die je gewoon van de velg kun duwen met je 2 duimen, kogellagers die versleten zijn of uit elkaar vallen, enfin... je kan het zo gek niet bedenken. Dan zou je denken dat als je naar het EK mag gaan dat je alles eens laat nakijken op voorhand? Euh... Nope...
Enfin, alles heeft ook een beetje zijn charmes, in een zonnig land (35graden) fietsen staan wassen en repareren in de buitenlucht is eigenlijk fantastisch. Er zijn veel ergere jobs denk ik zo. :D Het is ook altijd plezant om de lokale fietsenwinkels op te zoeken voor onderdelen, iets wat altijd gepaard gaat met veel wijzen en gebroken engels of verkrachting van de lokale taal. Geweldig grappig en een gevoel van voldoening als je na lang onderhandelen eindelijk vind wat je nodig hebt. Vooral in een boerengat in Italië.
Het EK was vooral ontspannend omdat er tijdens de races geen volgwagens achter het peleton mochten rijden. Alleen een paar auto's van de neutrale service. Dit omdat het korte rondes waren van 14km en het anders gevaarlijk wordt. je zit dus met de rest van je ploeg in zo een party-tentje naast het parkour, net als alle andere landen. En dan moet je drinkbussen aangeven als de renners voorbij komen. Of eventueel mechanische bijstand leveren als er iets vlak voor je tentje moest gebeuren. Die kans is 1 op 1.000.000.000.000, of zoiets denk ik.
Dus je zit de hele race te eten en te drinken in je stoeltje tot er renners voorbij komen en dan werk je 2 minuten en dan ga je weer zitten. :D geweldig harde arbeid. :D
Het hotel was goed, alleen het eten trok op niets. Ik denk dat je in Tsjechië beter Italiaans kan eten dan in Italië. Elke dag hetzelfde, groenten buffet met bedenkelijke groenten (Ofwel "te vers" ofwel platgekookt), Pasta in al zijn vormen, Parmezaan, een saus (of moet ik zeggen soep?) en een lapje vlees waar veel discussies over gevoerd werden om de oorsprong proberen te achterhalen. Is het varken of is het koe? Misschien was het ooit kip? Een paar mensen beweerden dat het vis was... alhoewel ik het betwijfel. Je kan veel doen met vis maar zelfs de italianen zijn zo goed niet...
Het eten in Tsjechië de week ervoor was niet veel beter trouwens. Één van de rijders zei nog tegen me,"als je iets krijgt wat lijkt op vlees, niet nadenken en gewoon doorslikken, dat is het beste..." :S
Geweldige menu, Aardappelen aan 1 kant van je bord, een soort droog en taai stoofvlees in het midden en wat pasta aan de andere kant. Groenten waren er vaak niet bij. Mmmmm... Heerlijk! :D
Daarom was ik blij als ik na het EK naar Frankrijk kon trekken om 2 weken te ontspannen en normaal te eten. I. en ik hadden 2 andere koppels uitgenodig om samen met ons het zuiden van frankrijk te gaan verkennen en wat te ontspannen aan het strand. Ik was de chauffeur van dienst en mocht dus elke dag iedereen rondrijden op bochtige franse landwegen, over bergen en door dalen. Een leuke ervaring maar vermoeiend na 2 weken met auto's rijden, nog eens 2 weken met een auto te gaan rijden. Ik heb in een 4 weken tijd bijna 6000km afgelegd met 8 verschillende auto's. :D Niet slecht voor iemand die zelf geen auto heeft.
Ik ben eigenlijk blij dat de vakantie over is en dat ik morgen terug gewoon kan gaan werken en mijn normale leven kan voortzetten. Fietsen maken en zelf fietsen, de dingen die ik elke dag met plezier doe, ook al zijn er af en toe wat speciale klanten bij. Uiteindelijk is het plezant werk en heb je veel vrijheid.
Binnenkort meer updates, nu nog wat ontspannen en uitrusten van de vakantie. :D
Greets!!!
Sunday, 3 July 2011
Vakantie...
Jawel, morgen is het zover, we vertrekken op vakantie! Het is te zeggen, werkvakantie! :D Morgen springen we de "Norwegian Cycling Federation" kamionet in en vertrekken we naar Tsjechië voor een 4 daagse race met de mannen van plusbank Cervelo. Morgen vroeg de taxi in springen met dozen met gereedschap en reservedelen om alles te gaan inlanden in de auto's. We hebben 2 dagen om in Tsjechië te geraken. Donderdag is het een team-tijdrit, vrijdag, zaterdag en zondag zijn het ritten van +- 170km. Enfin, we zullen genoeg te doen hebben.
Zondag moeten we dan direct de auto inpakken en doorrijden naar Italië waar het europees kampioenschap voor junioren van start gaat. (U23) Daar zijn we dan met 2 mechaniekers dus gaat het goed meevallen. Na Italië is het dan tijd voor 2 weken fietsloze vakantie in het zuiden van frankrijk. Met als gevolg dan mijn bagage een nogal omvangrijk is met kleren voor verschillende weken en verschillende weersomstandigheden. Kouder en nat in Tsj. en veel te warm in Italië.
Ik kijk uit naar vakantie!!!!!!
Vandaag dus veel gepakt en alles nagekeken. I. is momenteel in Duitsland voor het YES van YFU. :) dus ik zie ze terug in frankrijk.
Daarnet nog even gaan sjezen in de bossen met de mtb en een paar keer op mijn doos gegaan. (gebeurt wel vaker) Blijkbaar is het parkoer van het noors kampioenschap downhill iets moeilijker dan ik dacht met een normale mtb. :P
Nu een beetje ontspannen met een ijsje en het wereldkampioenschap downhill in Canada live te volgen op Freecaster.tv.
Greets!
PS: eindelijk zijn alle bedank kaartjes verstuurd, met een beetje vertraging maar toch. :D
Zondag moeten we dan direct de auto inpakken en doorrijden naar Italië waar het europees kampioenschap voor junioren van start gaat. (U23) Daar zijn we dan met 2 mechaniekers dus gaat het goed meevallen. Na Italië is het dan tijd voor 2 weken fietsloze vakantie in het zuiden van frankrijk. Met als gevolg dan mijn bagage een nogal omvangrijk is met kleren voor verschillende weken en verschillende weersomstandigheden. Kouder en nat in Tsj. en veel te warm in Italië.
Ik kijk uit naar vakantie!!!!!!
Vandaag dus veel gepakt en alles nagekeken. I. is momenteel in Duitsland voor het YES van YFU. :) dus ik zie ze terug in frankrijk.
Daarnet nog even gaan sjezen in de bossen met de mtb en een paar keer op mijn doos gegaan. (gebeurt wel vaker) Blijkbaar is het parkoer van het noors kampioenschap downhill iets moeilijker dan ik dacht met een normale mtb. :P
Nu een beetje ontspannen met een ijsje en het wereldkampioenschap downhill in Canada live te volgen op Freecaster.tv.
Greets!
PS: eindelijk zijn alle bedank kaartjes verstuurd, met een beetje vertraging maar toch. :D
Thursday, 23 June 2011
Trondheim here we come!
Het is zover, morgen springen we in onze minibus en rijden we naar Trondheim voor de langste ééndagsrit in Noorwegen, Trondheim-Oslo!
Kijken we er naar uit? Ja en nee... ik weet wat me te wachten staat. Mooie wegen en natuur maar 540 lange kilometers naar de finish. Ja je leest het juist, 540! Samen met I. haar broer en 3 kameraden hopen we er een uur of 20 over te doen. Dat betekent een gemiddelde snelheid van 28,5km/h met 10 stops van max 6minuten. Dat lijkt misschien niet zo snel maar ik kan je verzekeren dat het meer dan snel genoeg is. Als alles goed verloopt zouden jullie op facebook updates moeten te zien krijgen, zodat jullie automatisch kunnen volgen waar ik mij bevindt.
Gisteren al de mannen hun fietsen nagekeken na mijn werk, het was gezellig, met pizza en frisdrank wat staan repareren en smeren. Vandaag dan ook maar mijn eigen fiets in orde gezet zodat we met een gerust hart kunnen vertrekken. Ook maar naar de winkel geweest om mijn eten te gaan kopen, boterhammen met kipfilet en kaas, speculoos pasta en choco, bananen en energie repen. Het zal een lange dag worden zaterdag, de start is gepland voor 9:20 's ochtends en de aankomst in Oslo... ergens zondag nacht. :D
Morgen de volgwagen volsteken met eten en drank, extra kleren, gereedschap,... we nemen veel te veel mee maar op zo'n rit nemen we niet graag risico's. Het geplande weer is niet goed dus we nemen waterdichte handschoenen en shoenovertrekken mee. Regenjas en regenbroek is niet nuttig op zo'n rit want je bent toch nat, maakt niet uit wat je aan hebt. Zolang je jezelf warm kan houden hebben we geen probleem. Handen en voeten zijn het belangrijkste, de rest kan wel wat verdragen. Hopelijk zijn we niet te nat als we boven op dovrefjell komen want op 1000meter hoogte is het een beetje koud en daarna volgt een afdaling van meerdere kilometers aan 60-70-80km/h afhankelijk van de wind. Ik hoop dat het goed gaat. Voor de rest van de rit (Dombås- Oslo) is goed weer gemeldt. We komen aan met goed weer dus dan hebben we iets om naar uit te kijken.
We voelen ons goed en fris, we zijn er klaar voor, bring it on!
Wish me luck!
*** Update: Voor de buitenlanders en de non-facebook gebruikers, jullie kunnen onze reis ook volgen op dit adres: Styrkeprøven
Kijken we er naar uit? Ja en nee... ik weet wat me te wachten staat. Mooie wegen en natuur maar 540 lange kilometers naar de finish. Ja je leest het juist, 540! Samen met I. haar broer en 3 kameraden hopen we er een uur of 20 over te doen. Dat betekent een gemiddelde snelheid van 28,5km/h met 10 stops van max 6minuten. Dat lijkt misschien niet zo snel maar ik kan je verzekeren dat het meer dan snel genoeg is. Als alles goed verloopt zouden jullie op facebook updates moeten te zien krijgen, zodat jullie automatisch kunnen volgen waar ik mij bevindt.
Gisteren al de mannen hun fietsen nagekeken na mijn werk, het was gezellig, met pizza en frisdrank wat staan repareren en smeren. Vandaag dan ook maar mijn eigen fiets in orde gezet zodat we met een gerust hart kunnen vertrekken. Ook maar naar de winkel geweest om mijn eten te gaan kopen, boterhammen met kipfilet en kaas, speculoos pasta en choco, bananen en energie repen. Het zal een lange dag worden zaterdag, de start is gepland voor 9:20 's ochtends en de aankomst in Oslo... ergens zondag nacht. :D
Morgen de volgwagen volsteken met eten en drank, extra kleren, gereedschap,... we nemen veel te veel mee maar op zo'n rit nemen we niet graag risico's. Het geplande weer is niet goed dus we nemen waterdichte handschoenen en shoenovertrekken mee. Regenjas en regenbroek is niet nuttig op zo'n rit want je bent toch nat, maakt niet uit wat je aan hebt. Zolang je jezelf warm kan houden hebben we geen probleem. Handen en voeten zijn het belangrijkste, de rest kan wel wat verdragen. Hopelijk zijn we niet te nat als we boven op dovrefjell komen want op 1000meter hoogte is het een beetje koud en daarna volgt een afdaling van meerdere kilometers aan 60-70-80km/h afhankelijk van de wind. Ik hoop dat het goed gaat. Voor de rest van de rit (Dombås- Oslo) is goed weer gemeldt. We komen aan met goed weer dus dan hebben we iets om naar uit te kijken.
We voelen ons goed en fris, we zijn er klaar voor, bring it on!
Wish me luck!
*** Update: Voor de buitenlanders en de non-facebook gebruikers, jullie kunnen onze reis ook volgen op dit adres: Styrkeprøven
Wednesday, 15 June 2011
Mega Fame!
Wat?! Hell has frozen over, pigs can fly,... en ik heb zojuist 2 blogposts gemaakt in 2 dagen! :P
Vandaag stonden we in de winkel en ik dacht er gewoon ineens aan dat daar een boekje lag met mijn interview in. Was het eigenlijk al bijna totaal vergeten maar goed. :S
Bij deze dus direct gelezen, gehandtekend, gekopiërd en ingekaderd. :P Ok...Niet helemaal, maar goed, ik dacht ik scan het in en ik zet het op mijn blog. Ook al is er niemand die Noors kan lezen maar het staat er dan toch op voor de nieuwsgierige lezer. Het interview ging over 5 reparatie tips voor wanneer je in panne valt met je mountainbike tijdens een race. Meer bepaald "Birkebeinerrittet" dan.
Here it is:
My 15 minutes of fame. :D
Greets!
Vandaag stonden we in de winkel en ik dacht er gewoon ineens aan dat daar een boekje lag met mijn interview in. Was het eigenlijk al bijna totaal vergeten maar goed. :S
Here it is:
Greets!
Tuesday, 14 June 2011
Communicatie... Tja...
Ik heb al een paar keer mogen horen dat ik slecht ben in communiceren... euhm...ja? ik dacht dat iedereen dat ondertussen al wel wist? Denk dat er maar weinig mensen zijn die mijn ondermaatse niveau kunnen handhaven. :D
Goed goed, tijd voor weer een update. WE ZIJN GETROUWD! :D :D :D
Er vallen nu waarschijnlijk mensen uit de lucht?! Niet gevreesd, dat kan normaal zijn. We hadden er namelijk voor gekozen om alleen de naaste famillie uit te nodigen. (ouders, broers en zussen) Daarbij is het ook allemaal ineens heel snel gegaan. Denk dat dat iets Van Eykens achtig is. Als je aan iets denkt dan moet dat direct gebeuren! Er zijn een heel deel plannen geweest. Eerst gingen we trouwen in Las Vegas (uiteindelijk ging dat door omstandigheden niet door). Daarna gingen we trouwen in April, maar dat had de Belgische ambassade vakkundig een stokje voor gestoken met bergen papierwerk. Uiteindelijk was er dan toch een plekje vrij op 4 Juni en dan hebben we niet getwijfeld natuurlijk.
Trouwens bedankt aan alle die een mooi kaartje en/of cadeau gestuurd hebben! De bedank kaartjes hebben wat vertraging maar er wordt aan gewerkt. (Iets met communicatie problemen. :P) De foto's kunnen daarentegen verkregen worden via mij of Ingeborg. (en een paar gelukkige die vanavond al een link krijgen.)
Voor de rest nog iets gebeurd? Hmmmm... tja... same old, same old?
Veel slecht weer en smeltwater de laatste dagen of weken. Waarschijnlijk hebben een paar mensen dat ondertussen al wel gezien of gelezen in het nieuws? Ik ben aan het hopen dat er dit jaar een Trondheim-Oslo zal zijn aangezien een deel van de weg euhm... verdwenen is? Blijkbaar grote modderstromen en overstromingen in het Noorden. Hopelijk geraakt alles opgekuist voor volgende week zaterdag, anders hebben we een probleem. We wachten vol spanning af!
Wat hebben we dit lang weekend allemaal uitgespookt? Veel eigenlijk! Veel uren op de fiets gezeten. (en dan ook wel degelijk gefietst) Zaterdag een nieuwe toer gaan testen van een kleine 90km, was goed te doen maar een beetje te kort, maar ik was net thuis voor het begon te gieten en stormen. Zondag was het heerlijk weer en had ik zin om de MTB eens uit te laten in Nordmarka en eens wat te klimmen. Heb dan een goeie 3,5 uur gefietst en 1000 hoogtemeters geklommen. :D Maandag had I. haar broer dan het lumineuze idee om op Nessodden te gaan fietsen met een paar kameraden (schiereiland 20km ten zuiden van Oslo) Met de 3 "Konger" (Koningen) van Oslo zoals ze dat hier noemen. 3 beklimmingen van 2-3km met een gemiddeld stijgingspercentage van 10-12% en een paar hele stijle stukken van 22%. (Geen super lange klimmen maar steil! Natuurlijk moet er altijd geraced worden naar de top Het is te zeggen, ik voel het in mijn benen vandaag. :D
Dan zijn we nog naar een dubbel-verjaardagsfeestje geweest, nog wat wielen gevlochten, vergeten om naar de winkel te gaan op vrijdag zodat we diep in de diepvriezer koelkast hebben moeten graven achter eten voor de rest van het lang-weekend, ... the usual. :D
Ondertussen veel werken, zoeken naar een apartementje, vakantie plannen voor in Juli, voorbereidingen treffen voor mijn reis naar Italië en Tsjechië,...
Enfin, veel te doen en weining tijd, thats life...
Now lets get nerdy with some bikes! :
Eerst het fietsmerk Norco, blijkbaar kunnen wij die bestellen via Racing Depot, alleen waren ze vergeten ons dat te zeggen dat ze die gingen beginnen importeren. :S Dan moet je dat te weten komen als je 1 van je collega's van een andere Spinn winkel tegenkomt op een evenement. "Hey coole fiets, waar heb je die gekocht?" "Euh.. bij ons in de winkel, verkopen jullie die niet bij jullie of wat?" "Euh... nee? Welke importeur is dat dan? Ah, wij zelf?!" Geweldig!
Een ander merk met een grote naam achter het design en de technologie (Dave Weagle) Pivot Cycles
Dave Weagle was/is een pioneer in het ontwerp van demper ophang systemen voor mountainbikes en heeft een paar legendarische fietsen op zijn naam staan die de laatste 10 jaar gigantisch veel podiums gewonnen hebben in de wereldbeker met zijn DW-Link.
Vooral dan de Iron Horse Sunday die toevallig enorm veel gelijkt op bovenstaande fiets. (kijk zelf maar)
Om maar niet te zeggen dat het bijna een 1-op-1 kopie is. Als je verder kijkt dan wat fancy buizen en freeswerk dan zijn dat dezelfde fietsen. Waarom? Iron Horse is failliet gegaan in 2009 en sindsdien is hun "Sunday" downhill fiets zeer zelden geworden. Maar er is nog veel vraag naar dus wat doe je dan... welkom bij Pivot Cycles!
Ondertussen heeft DW nog wat gaan kijken bij Trek en daar nog wat technologie gaan lenen om het dan een klein beetje te wijzigen en dan uit te brengen onder een nieuw en innoverend patent dat nog niemand heeft!!! Lol... De Split-Pivot!
Gemaakt om de achterrem los te koppelen van de werking van de vering. Zodat wanneer je remt je nog steeds achterdemping hebt en je vering niet ineens helemaal stijf wordt. Dit door het scharnier in het frame concentrisch te leggen met de achteras van je wiel.
Vergelijk dit nu met Trek hun ABP systeem dat ondertussen al van 2008 is.
Zie je het verschil? :D het verschil ligt hem in de bevestiging van de liggende en de staande achterbrug. Bij de ene ligt de liggende aan de binnenkant en bij de andere aan de buitenkant. Oooh... wooooooow!
Helemaal nieuw en innoverend die DW! (nu ja, meestal toch...)
Jaja, desalnietemin mooie fietsen.
Greets!
Goed goed, tijd voor weer een update. WE ZIJN GETROUWD! :D :D :D
Er vallen nu waarschijnlijk mensen uit de lucht?! Niet gevreesd, dat kan normaal zijn. We hadden er namelijk voor gekozen om alleen de naaste famillie uit te nodigen. (ouders, broers en zussen) Daarbij is het ook allemaal ineens heel snel gegaan. Denk dat dat iets Van Eykens achtig is. Als je aan iets denkt dan moet dat direct gebeuren! Er zijn een heel deel plannen geweest. Eerst gingen we trouwen in Las Vegas (uiteindelijk ging dat door omstandigheden niet door). Daarna gingen we trouwen in April, maar dat had de Belgische ambassade vakkundig een stokje voor gestoken met bergen papierwerk. Uiteindelijk was er dan toch een plekje vrij op 4 Juni en dan hebben we niet getwijfeld natuurlijk.
Trouwens bedankt aan alle die een mooi kaartje en/of cadeau gestuurd hebben! De bedank kaartjes hebben wat vertraging maar er wordt aan gewerkt. (Iets met communicatie problemen. :P) De foto's kunnen daarentegen verkregen worden via mij of Ingeborg. (en een paar gelukkige die vanavond al een link krijgen.)
| Cute & Cuddly |
Voor de rest nog iets gebeurd? Hmmmm... tja... same old, same old?
Veel slecht weer en smeltwater de laatste dagen of weken. Waarschijnlijk hebben een paar mensen dat ondertussen al wel gezien of gelezen in het nieuws? Ik ben aan het hopen dat er dit jaar een Trondheim-Oslo zal zijn aangezien een deel van de weg euhm... verdwenen is? Blijkbaar grote modderstromen en overstromingen in het Noorden. Hopelijk geraakt alles opgekuist voor volgende week zaterdag, anders hebben we een probleem. We wachten vol spanning af!
Wat hebben we dit lang weekend allemaal uitgespookt? Veel eigenlijk! Veel uren op de fiets gezeten. (en dan ook wel degelijk gefietst) Zaterdag een nieuwe toer gaan testen van een kleine 90km, was goed te doen maar een beetje te kort, maar ik was net thuis voor het begon te gieten en stormen. Zondag was het heerlijk weer en had ik zin om de MTB eens uit te laten in Nordmarka en eens wat te klimmen. Heb dan een goeie 3,5 uur gefietst en 1000 hoogtemeters geklommen. :D Maandag had I. haar broer dan het lumineuze idee om op Nessodden te gaan fietsen met een paar kameraden (schiereiland 20km ten zuiden van Oslo) Met de 3 "Konger" (Koningen) van Oslo zoals ze dat hier noemen. 3 beklimmingen van 2-3km met een gemiddeld stijgingspercentage van 10-12% en een paar hele stijle stukken van 22%. (Geen super lange klimmen maar steil! Natuurlijk moet er altijd geraced worden naar de top Het is te zeggen, ik voel het in mijn benen vandaag. :D
Dan zijn we nog naar een dubbel-verjaardagsfeestje geweest, nog wat wielen gevlochten, vergeten om naar de winkel te gaan op vrijdag zodat we diep in de diepvriezer koelkast hebben moeten graven achter eten voor de rest van het lang-weekend, ... the usual. :D
Ondertussen veel werken, zoeken naar een apartementje, vakantie plannen voor in Juli, voorbereidingen treffen voor mijn reis naar Italië en Tsjechië,...
Enfin, veel te doen en weining tijd, thats life...
Now lets get nerdy with some bikes! :
Eerst het fietsmerk Norco, blijkbaar kunnen wij die bestellen via Racing Depot, alleen waren ze vergeten ons dat te zeggen dat ze die gingen beginnen importeren. :S Dan moet je dat te weten komen als je 1 van je collega's van een andere Spinn winkel tegenkomt op een evenement. "Hey coole fiets, waar heb je die gekocht?" "Euh.. bij ons in de winkel, verkopen jullie die niet bij jullie of wat?" "Euh... nee? Welke importeur is dat dan? Ah, wij zelf?!" Geweldig!
![]() |
| Prototype voor 2012. :D |
Een ander merk met een grote naam achter het design en de technologie (Dave Weagle) Pivot Cycles
Dave Weagle was/is een pioneer in het ontwerp van demper ophang systemen voor mountainbikes en heeft een paar legendarische fietsen op zijn naam staan die de laatste 10 jaar gigantisch veel podiums gewonnen hebben in de wereldbeker met zijn DW-Link.
Vooral dan de Iron Horse Sunday die toevallig enorm veel gelijkt op bovenstaande fiets. (kijk zelf maar)
Om maar niet te zeggen dat het bijna een 1-op-1 kopie is. Als je verder kijkt dan wat fancy buizen en freeswerk dan zijn dat dezelfde fietsen. Waarom? Iron Horse is failliet gegaan in 2009 en sindsdien is hun "Sunday" downhill fiets zeer zelden geworden. Maar er is nog veel vraag naar dus wat doe je dan... welkom bij Pivot Cycles!
Ondertussen heeft DW nog wat gaan kijken bij Trek en daar nog wat technologie gaan lenen om het dan een klein beetje te wijzigen en dan uit te brengen onder een nieuw en innoverend patent dat nog niemand heeft!!! Lol... De Split-Pivot!
Gemaakt om de achterrem los te koppelen van de werking van de vering. Zodat wanneer je remt je nog steeds achterdemping hebt en je vering niet ineens helemaal stijf wordt. Dit door het scharnier in het frame concentrisch te leggen met de achteras van je wiel.
Vergelijk dit nu met Trek hun ABP systeem dat ondertussen al van 2008 is.
Zie je het verschil? :D het verschil ligt hem in de bevestiging van de liggende en de staande achterbrug. Bij de ene ligt de liggende aan de binnenkant en bij de andere aan de buitenkant. Oooh... wooooooow!
Helemaal nieuw en innoverend die DW! (nu ja, meestal toch...)
Jaja, desalnietemin mooie fietsen.
Greets!
Subscribe to:
Posts (Atom)







