Goeie morgen iedereen!
Vandaag is alweer de laatste dag van de werkweek! De tijd vliegt als veel dingen te doen hebt. Soms zou het leuk zijn om wat extra uren te hebben in een dag om alles gedaan te krijgen.
Wat is er gebeurd sinds men laatste update? Voor een keer heel veel zelfs! We zijn naar
Nesbyen geweest voor het
Freeride Weekend, samen met Spinn en onze Norco fietsen natuurlijk. Er waren natuurlijk nog een deel andere fiets winkels vertegenwoordigd en een paar leuke fietsenmerken zoals
Zumbi en
Canfield. Maar de focus ging vooral naar het rijden zelf.
In het begin van de week sneeuwde het nog in Nesbyen en werd het bos bedekt met een 10cm dikke laag. Gek zoals de mannen daar zijn dachten ze "dit gaan we niet laten gebeuren, in het weekend moeten we kunnen fietsen". Dus zijn ze met zen allen voor ons alle km's met fiets-trails afgegaan om sneeuw te ruimen!
Gelukkig hadden we goed weer in het weekend en kwam de zon er door. het was maar een graad of 3 maar eens je aan het rijden bent zweet je je toch kapot. Al was het maar door de meerdere lagen bescherming die de meeste aanhebben.
Wij hadden een hutje geleend van de ouders van mijn chef, op de top van de berg een dik half uur rijden van Nesbyen centrum. Uiteraard moest het daar 's nachts sneeuwen en hebben we er een half uur over gedaan om 's morgens terug op de hoofdweg te geraken. Onze VW transporter was nogal zwaar geladen en met de 20cm sneeuw onder de voorwielen geraakte hij de zwakke helling niet op. Uiteindelijk met 2 man op de voorkant van de auto moeten gaan hangen om wat grip te krijgen. het was een schoon zicht. :P
Het hele weekend was een succes er waren een goeie 140 mensen aanwezig en we gaan zeker volgend jaar terug. Voor diegene die zich afvragen wat daar zoal gedaan word op zo'n weekend, check these out:
Nesbyen Youtube!!!
Uiteraard is dat niet het enige dat gebeurd is in de laatste 2 weken, het beste was misschien wel dat we eindelijk verhuisd zijn naar ons nieuwe stekje in het zuiden van Oslo, meer bepaald
Brannfjell regio.
Het was niet simpel en we hebben vorig weekend niets anders gedaan dan ingepakt en nog eens ingepakt. Maandag was het dan tijd om onze verhuiswagen te gaan ophalen. We hadden de grootste mercedes sprinter gehuurd waarmee je nog met een normaal rijbewijs kan rijden. (19 kubieke meter laadruimte met lift.) Als we de oude dan toch hadden zijn we dan eerst al onze dingen gaan afzetten waar we van af wilden. Gelukkig voor Ingeborg is er in het recyclage centrum een afdeling waar je dingen kan gaan afzetten die nog te goed zijn om weg te gooien.
Normaal gezien mag je maar 3 kubieke meter afval komen afzetten per keer en is het niet de gewoonte dat je daar aankomt met een giga bestelwagen met lift. :P Maar ze hebben ons toch binnen gelaten. Vriendelijke mensen daar... en het was geheel gratis. :)
Dan de rest van de dag alles ingeladen in onze auto, uiteraard moesten we wat creatief instapelen want we hebben nogal veel spullen blijkbaar. Maar op het einde van de dag zat ons hele hebben en houden in de verhuiswagen. Dan was het heel voorzichtig rijden naar I. haar broer die voor ons een bedje had klaarstaan om te overnachten. Ik moet zeggen dat de auto afgezien heeft, bij elke verkeersdrempel was het aan kruipsnelheid er over en hoorde je de banden in de wielkasten schrapen. :(
Het hielp niet dat die wagen er al 130.000km's had opzitten, met waarschijnlijk 65.000 van die km's volgeladen tot aan het plafond. :P
Dinsdag was het dan zover en mochten we eindelijk onze sleutel gaan ophalen om 12uur! Dan snel uitladen en uitpakken. Bleek echter dat het plafond iets lager was dan gehoopt en onze 2 ikea boekenkasten waren 4 centimeter te hoog. We zullen dus die weekend een andere oplossing moeten zoeken voor ons probleem. Maar dan hebben we een excuus om wat nieuwe kasten te kopen. :D
Dus dit weekend, Shopping!!! :D
Foto's van ons nieuwe stekje volgen nog wel als alles een plaatsje heeft gekregen!
Greets!