Monday, 2 July 2012

Rotten Egg

"Last one down the hill is a rotten egg!!!" klonk het daarnet toen we op de top van Barlindåsen stonden. Js. begon als een gek te fietsen om iedereen voor te zijn op de singletrack met mij letterlijk in het kielzog door de modder en het stromende water. Het had gisteren avond goed gestormd en alles lag er nat en glad bij, met een paar enorme modderpoelen om in volle vaart door/over te surfen en overal grote wortels die je gemakkelijk onderuit konden vegen. Ik werd gevolgd door Je. met zijn gekke Jack Russell terriër "Eva" en onze Poolse mechanieker Lu..
Het was zalig en de afdaling is het 2 uur steil en technisch klimmen meer dan waard. Al had ik wel onderweg even een klein meningsverschil met een boom... ik vond namelijk dat hij wat te dicht bij de singletrack groeide maar hij zag het probleem niet. met als gevolg:
Een korte "huidpeeling" :P
Maak je geen zorgen, de boom maakt het goed! Hij was wel even verschoten van mijn "brute argumentatie" maar we hebben eens goed geknuffeld en dan was alles bijgelegd. :D

Eva de gekke Jack Russell kwam mij gelukkig wat bijstaan. :)

Alleen even de wonde schoon schrobben in de douche was even wat minder leuk, leuk met zo stukjes schors en weet ik wat nog allemaal in je arm.

Maar ja, dat is een deel van de sport. In het vervolg ga ik die boom vermijden. :P

Greets!!!

Sunday, 1 July 2012

Trondheim-Otta

Jaja, Trondheim - Oslo was dit jaar weer iets korter voor mij. Was het hele weekend ziek en had problemen met mijn maag. Zaterdag ochtend dan toch maar beslist om te starten om de ploeg toch zoveel mogelijk te helpen. Na een 250km fietsen was de pijn niet meer te verdragen en ben ik moeten stoppen. Echt spijtig, een heel jaar training voor niets. Door het slechte weer ging het traag en ik heb mij dan de laatste 50-60km opgeofferd en mij voorraan gelegd. Ik dacht, als ik dan toch niet kan uitrijden dan geef ik gewoon nog alles wat ik heb zodat de andere wat kunnen rusten. Het weer stak dik tegen dit jaar en we hadden 40km/h tegenwind recht van de start bijna heel de weg tot aan Lillehammer. Toen de wind ineens ging liggen opende de hemel zich en heeft het 180km geregend met tussenpauzes. Veel slechter weer had het niet kunnen zijn.
Uiteindelijk hebben de mannen het uitgereden met 5 stuks en op een tijd van 24uur.

Tegen volgend jaar eens een paar onderzoeken laten doen om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. 150-200km fietsen gaat zonder problemen, na 200 geeft mijn maag er gewoon de brui aan en is het onmogelijk om nog door te fietsen. Miserie want de beentjes waren goed dit jaar.

We laten het niet aan ons hart komen en we zijn alweer aan het trainen. deze week een 20 uur gefietst, verdeeld over mijn koersfietsen en MTB's. :D
Gisteren nog een 4 uur gaan rijden met L. onze nieuwe Poolse fietsenmaker van op het werk. Hij reed normaal alleen maar cross-country maar wou samen met ons eens wat ruigere singletracks en trails proberen. Hij weegt er nu nog een 109kg maar na een paar weken zoals deze denk ik dat er niet veel meer zal van overschieten. :P
Zijn "weapon of choice":
 Norco Range 1
onder het motto "I am a big guy, I need a big fork!" heeft hij gekozen voor een iets meer All Mountain/freeride fiets die klimt als een cross country fiets en afdaalt als een DH fiets.

Woensdag waren we gaan fietsen met J. van het werk die een geweldig goede mtb'er is. Heeft 5 jaar als "cyclebum" geleefd, rondtrekkend van hier naar daar om te fietsen. Alleen met een rugzak met spullen en zijn Downhill fiets. :D
Om het zo te zeggen: Die kerel is goed!!!
Hij had een paar trails gevonden die de moeite waar waren met een paar extreme afdalingen en prachtige technische singletracks. Geweldig om gewoon recht na het werk de fiets op te springen en met een paar man de bossen in te trekken om te rijden tot de zon ondergaat.

Morgen trekken we nog eens naar Barlind Åsen om wat te gaan rijden. Nu I. in duitsland zit met YFU als groepleider moet ik de tijd gebruiken om zoveel mogelijk te gaan fietsen. :)

Vorige week nog een iets "grappig" voor, ik heb onlangs mijn 1 maand oude HTC One X (GSM) moeten terugsturen voor reparatie. (Hiervoor) Maandag kreeg ik dan ineens het bericht dat er een pakje voor mij klaarlag op de Post. Ik dacht natuurlijk direct dat ik mijn gsm terug kreeg maar niets was minder waar. Ik kreeg een gigantische envelop met daarin mijn "leen-mobieltje" een Nokia 1110i van 2006 met een zwart-wit scherm. :) Ter waarde van €25 in 2006, nu misschien €1? Met een begeleidende brief waarin stond dat als ik de telefoon niet terug leverde dat ik een boete moet betalen van €160. :P Yeah Right!
Zij hebben mijn gsm van NOK 6500 en ik krijg een half-afgebroken en bekraste Nokia van 2006. Goeie deal!!! :P


Greets!!!


Wednesday, 20 June 2012

1 Day to go!

Nog maar 1 dag te gaan, vrijdag vertrekken we naar het noorden om ons te gaan voorbereiden op onze fietstrip. Het weer ziet er zeer wisselvallig uit deze keer, waarschijnlijk gaan we niet gespaard blijven van wat regenbuien en tegenwind. Niets aan te doen, het enige wat we kunnen doen is voldoende kleren aantrekken en fietsen gelijk een bende zotten. Alleszins aan de uitrusting zal het niet liggen. :)

S. met zijn Plastic fietsje.

Ik met mijn Taiwanees Geweld!
Gisteren hadden we training met de hele groep (6 man) allemaal in team kleren, ik moet zeggen, het zag er prof uit! Het leek alsof we veel beter waren dan we eigenlijk zijn. Maar dat is dan ook mooi meegenomen. Werkt motiverend!
We zullen zien hoe het gaat aflopen dit jaar, hopelijk halen we de finish en blijven we deze keer gespaard van ongelukken. Je weet natuurlijk nooit!

Enfin, ik ga eens in gang schieten en nog wat homemade energie repen maken voor zaterdag.

Trondheim, here we come!!!

Greets!

Monday, 11 June 2012

Eindelijk!

Het heeft wat geduurd maar nu eindelijk tijd voor een nieuwe korte update van de situatie.
Nog maar anderhalve week en we beginnen weer aan het grote Trondheim-Oslo avontuur! We zijn nerveus en er wordt nog druk getraind deze week maar veel valt er niet meer te veranderen... Alle extra training is mooi meegenomen maar de basis was deze winter al gelegd. Het is nog even denken over welke fiets ik ga gebruiken maar uiteindelijk maakt het niet veel uit. Pijn gaat het sowieso doen!

Dit weekend dan maar wat gaan "ontspannen" met de Downhill fiets in Hafjell, mezelf weer wat met vrees voor eigen leven van een bergwand naar beneden gooien over stenen en wortels. Om daarna dan doodleuk de lift naar boven te nemen en alles nog maar eens te herhalen. :)
Men baas van op het werk was er bij en het was voor het de 2de keer in zijn leven op een downhill fiets, hij heeft nog nooit zoveel schrik gehad en plezier beleefd tegelijkertijd. :P

Spijtig genoeg zijn er geen bewegende beelden of foto's genomen buiten deze dan:

Men kameraad Marius die aan het controleren was of alles wel goed vast zat op de auto voor de 2,5uur durende trip naar Hafjell. Voor de geïntereseerden, mijn fiets was die met de gele wielen op de achtergrond. :P

Ze moesten in Hafjell lachen als we daar stonden aan de lift om half 10 's ochtends, aan het wachten tot de lift open ging. Als eerste de berg op en als laatste naar huis als de liften uitgezet werden om half 5.
Er was niet zoveel volk en me hebben geen enkele keer moeten aanschuiven aan de liften, tijd genoeg gehad om heel wat op en neer te rijden. 7uur en 3 geweldig face-plants later was het tijd om naar huis te gaan. We lopen nu wat te manken en ik heb een blauwe plek op mijn dij ter grote van een watermeloen maar we hebben het overleefd. :)

Deze week zal er nog veel gewerkt worden maar volgende week is het uitbollen naar het weekend om uitgerust aan het avontuur te beginnen. Dit jaar hoop ik dat het wat beter gaat en de pijnstillers en maagtabletten liggen al klaar.

Alles is natuurlijk relatief want 540km fietsen verbleekt bij het lezen van dit:
mike-hall-obliterates-round-the-world-cycling-record

Een kleine 320km per dag gedurende 91 dagen... als ik daaraan denk ben ik blij dat ik maar 1 keer 540 moet doen. :P

 Ik kijk er naar uit om in Augustus naar België te komen, hopelijk is B. klaar om 2 weken te mtb'en.? :D

Greets!

Monday, 21 May 2012

Tijd vliegt

Goeie morgen!
Het weekend zit er al weer op, soms gaat de tijd iets sneller dan gepland en heb je niet tijd om alles te doen. Dit weekend hebben we echter niet stilgezeten en hebben we ons goed kunnen amuseren. Zaterdag ochtend zijn we eerst naar het winkelcentrum geweest hier in de buurt om een beetje te gaan verkennen. I. is hier in de buurt opgegroeid maar ik heb geen flauw idee van wat ik waar kan vinden.

Als we dan toch in de winkel waren hebben we ons maar direct een statief aangeschaft voor onze Weber grill en een overtrek zodat hij kan buiten staan. Deze week lijkt het goed weer te gaan worden met temperaturen gemeld boven de 20 graden! Dus dan moeten we toch eens de kans krijgen om onze BBQ te gebruiken!

Daarna had I. zin om haar handen wat vuil te maken en wat plantjes te zaaien, aangezien we nu toch op het gelijkvloers wonen hebben we plaats voor wat plantjes buiten te zetten. Bij deze sprongen we dus de fiets op en zijn we naar het grootste tuincenter in de buurt gefietst om alles te gaan halen. De mensen kijken wel een beetje vreemd als je 10kg potgrond in je rugzak aan het duwen bent. :)
Als je geen auto hebt moet je dat anders doen hé!

I. aan het genieten van haar thee voor ze in gang schiet met het verpotten en planten.
Het resultaat van haar werk voor zaterdag middag, net op tijd voor het wat begon te regenen. Wat bloemetjes, kruiden en 2 paprika plantjes die ze geadopteerd heeft van een vriendin. :)
Alsof dat nog niet genoeg was vond ze dat er nog wat tijd over was om een paar broodjes te bakken!

Wat doe ik ondertussen? Euh niets eigenlijk, ik was wat aan het uitrusten en mij mentaal aan het voorbereiden voor onze fietstocht van zondag. We dachten eerst een 200km te fietsen maar dat duurt wat lang dus hebben we onderweg besloten er 150km van te maken. We waren ook maar met 2 omdat de rest ofwel ziek was ofwel onbereikbaar, dus ja dan is dat wat vermoeiender. Dus een dikke 5 uur gereden met onderweg wat stops om bij te tanken. Dat is het voordeel hier in Noorwegen, als je geluk hebt zijn er nog wel ergens wat winkeltjes open of vind je een vriendelijke café uitbater die je drinkbussen gratis wat wilt bijvullen. Over tanken gesproken:
I. haar broer heeft besloten om dit jaar meer Vørterøl te drinken tijdens Trondheim-Oslo dus moet dat op voorhand uitvoerig getest worden. Dat bier bevat is niet gegist en bevat dus ook geen alcohol maar zit wel boordevol mineralen, vitaminen en suikers. Hier in Noorwegen wordt het zelfs verkocht als sportdrank! Of het ook werkt moeten we nog wat meer testen maar het smaakte alleszins. :P

We hebben gisteren de fietstoer van vorige week herhaald maar deze keer zijn we in de tegengestelde richting gereden om eens wat anders te proberen. Gelukkig zat het weer goed mee en was het een 16-18graden onderweg. Het enige nadeel is dat de meeste beklimmingen dan op het einde van de rit vallen en niet in het begin. Nu ja, af en toe wat stoppen om te genieten van het uitzicht mag ook wel.
Hier bijvoorbeeld de energie centrale van Solbergfoss:


Enfin, ik ga maar eens naar mijn werk vertrekken! Hopelijk is het snel terug weekend!!!

Greets!

Wednesday, 16 May 2012

Fietsen en Fietsen

Goeie morgen!

Deed een beetje pijn om vannochtend op te staan, gisteren was ik pas om een uur of half twaalf thuis van mijn mtb trip. We gingen gewoon een rustig toertje doen na het werk maar al snel bleek dat het te leuk was om te stoppen. Met als gevolg dat we mss iets verder gefietst hadden dan gepland. 2,5 uur bergop fietsen naar de top van Barlindåsen om daar van het uitzicht te genieten om dan op een klein half uurtje terug naar huis te fietsen. :)
Hier een idee van het uitzicht: (Heb de foto moeten lenen want mijn gsm is half dood.)
Dat is het uitzicht van de top van de berg over Maridalen en in de verte zie je Oslo en de fjord. Ons huisje kan je niet eens zien, dat ligt ergens aan de linkerkant achter 2 bergen. :)

Het was een zalige afdaling, echt de moeite waard. We stonden alle 4 beneden aan de berg met een geweldige grijns op ons gezicht en een fiets bedekt met 4kg modder. :P

Daarna dan maar naar het werk om de fiets te kuisen en naar huis te fietsen.

Dit weekend hadden we ook al een goed fietsgerelateerd weekend, eerst op zaterdag een 4,5 uur met de mtb gereden en zondag 140km met de koersfiets. Echt genieten van elke moment waar het niet regent om een paar uur op de fiets te zitten. Veel kracht training zit er niet in de laatste tijd want ik ben vaak gewoon te moe om mij wakker te houden, laat staan een paar kg ijzer boven je hoofd uit te steken. :)

Voor de rest gaat alles goed, we hebben al onze ikea meubels in elkaar weten te steken en nu hebben we eindelijk plaats om wat meer uit te pakken. Het is een leuk apartementje, niet geweldig groot maar we hebben plaats om te doen wat we willen.
Het enige wat nu nog ontbreekt is internet! Zoals het nu is moeten we het draadloos internet van de bovenburen lenen maar dan hebben we enkel ontvangst in onze keuken. Iets wat mij gewelig begint te storen na 2 weken. Het probleem is dat ze een nieuwe kabel moeten trekken van de straat naar ons apartementje. Normaal is dat geen probleem maar ze moeten dat hier via de bodem doen en die werken moet je zelf uitvoeren. Ze willen je de buis leveren maar je moet ze zelf ingraven eerst. Pas als de buis er ligt komen ze de kabel trekken. :P

Met als gevolg dat het nog even zal duren denk ik, want dan moet onze buurman zijn mooi grasperkje eraan geloven. Uiteraard is het ook niet goedkoop, een €400-500 om een kabel te komen trekken is goed verdiend. :P

Maar goed, ik ga eens naar mijn werk fietsen!

Greets!

Friday, 4 May 2012

Verhuizen...

Goeie morgen iedereen!
Vandaag is alweer de laatste dag van de werkweek! De tijd vliegt als veel dingen te doen hebt. Soms zou het leuk zijn om wat extra uren te hebben in een dag om alles gedaan te krijgen.

Wat is er gebeurd sinds men laatste update? Voor een keer heel veel zelfs! We zijn naar Nesbyen geweest voor het Freeride Weekend, samen met Spinn en onze Norco fietsen natuurlijk. Er waren natuurlijk nog een deel andere fiets winkels vertegenwoordigd en een paar leuke fietsenmerken zoals Zumbi en Canfield. Maar de focus ging vooral naar het rijden zelf.

In het begin van de week sneeuwde het nog in Nesbyen en werd het bos bedekt met een 10cm dikke laag. Gek zoals de mannen daar zijn dachten ze "dit gaan we niet laten gebeuren, in het weekend moeten we kunnen fietsen". Dus zijn ze met zen allen voor ons alle km's met fiets-trails afgegaan om sneeuw te ruimen!
Gelukkig hadden we goed weer in het weekend en kwam de zon er door. het was maar een graad of 3 maar eens je aan het rijden bent zweet je je toch kapot. Al was het maar door de meerdere lagen bescherming die de meeste aanhebben.

Wij hadden een hutje geleend van de ouders van mijn chef, op de top van de berg een dik half uur rijden van Nesbyen centrum. Uiteraard moest het daar 's nachts sneeuwen en hebben we er een half uur over gedaan om 's morgens terug op de hoofdweg te geraken. Onze VW transporter was nogal zwaar geladen en met de 20cm sneeuw onder de voorwielen geraakte hij de zwakke helling niet op. Uiteindelijk met 2 man op de voorkant van de auto moeten gaan hangen om wat grip te krijgen. het was een schoon zicht. :P

Het hele weekend was een succes er waren een goeie 140 mensen aanwezig en we gaan zeker volgend jaar terug. Voor diegene die zich afvragen wat daar zoal gedaan word op zo'n weekend, check these out:

Nesbyen Youtube!!!

Uiteraard is dat niet het enige dat gebeurd is in de laatste 2 weken, het beste was misschien wel dat we eindelijk verhuisd zijn naar ons nieuwe stekje in het zuiden van Oslo, meer bepaald Brannfjell regio.
Het was niet simpel en we hebben vorig weekend niets anders gedaan dan ingepakt en nog eens ingepakt. Maandag was het dan tijd om onze verhuiswagen te gaan ophalen. We hadden de grootste mercedes sprinter gehuurd waarmee je nog met een normaal rijbewijs kan rijden. (19 kubieke meter laadruimte met lift.) Als we de oude dan toch hadden zijn we dan eerst al onze dingen gaan afzetten waar we van af wilden. Gelukkig voor Ingeborg is er in het recyclage centrum een afdeling waar je dingen kan gaan afzetten die nog te goed zijn om weg te gooien.

Normaal gezien mag je maar 3 kubieke meter afval komen afzetten per keer en is het niet de gewoonte dat je daar aankomt met een giga bestelwagen met lift. :P Maar ze hebben ons toch binnen gelaten. Vriendelijke mensen daar... en het was geheel gratis. :)

Dan de rest van de dag alles ingeladen in onze auto, uiteraard moesten we wat creatief instapelen want we hebben nogal veel spullen blijkbaar. Maar op het einde van de dag zat ons hele hebben en houden in de verhuiswagen. Dan was het heel voorzichtig rijden naar I. haar broer die voor ons een bedje had klaarstaan om te overnachten. Ik moet zeggen dat de auto afgezien heeft, bij elke verkeersdrempel was het aan kruipsnelheid er over en hoorde je de banden in de wielkasten schrapen. :(
Het hielp niet dat die wagen er al 130.000km's had opzitten, met waarschijnlijk 65.000 van die km's volgeladen tot aan het plafond. :P

Dinsdag was het dan zover en mochten we eindelijk onze sleutel gaan ophalen om 12uur! Dan snel uitladen en uitpakken. Bleek echter dat het plafond iets lager was dan gehoopt en onze 2 ikea boekenkasten waren 4 centimeter te hoog. We zullen dus die weekend een andere oplossing moeten zoeken voor ons probleem. Maar dan hebben we een excuus om wat nieuwe kasten te kopen. :D

Dus dit weekend, Shopping!!! :D

Foto's van ons nieuwe stekje volgen nog wel als alles een plaatsje heeft gekregen!

Greets!