Transformatie naar Noor: 65%
Vandaag dan maar op tijd uit de veren want een dag is altijd sneller om dan je denkt. Direct de fiets op en naar het gemeentehuis om me uit te schrijven uit België. In een klein boerengat hebben ze natuurlijk niet zo vaak iemand die naar het buitenland verhuist en dus waren ze wat roestig wat procedures betreft. 4 man, of beter gezegd vrouwen, (ligt het aan mij of werkt er in elk gemeentehuis altijd maar 1 man op de dienst bevolking en 5 vrouwen?) kwamen er aan te pas om me de juiste papieren af te drukken en te handtekenen. "Gene Zever" daar bij de dienst bevolking! Enfin, nu nog alleen maar eens een bezoekje brengen aan mijn goede vrienden bij de ambassade in Noorwegen en het is in orde! Dan ook maar direct eens naar de bank geweest om mijn "lidmaatschap" daar op te zeggen, als we dan toch bezig zijn.
Het is altijd een goed gevoel als je van die zaken af bent went dat blijft anders maar aanslepen.
We zijn dan misschien opnieuw weer een klein beetje minder belg, dat compenseren we dan weer op andere manieren...
Wednesday, 27 October 2010
Monday, 25 October 2010
Fietsen en Konijnen
Ondertussen is er al heel wat gebeurd, we zijn een korte tijd in België en natuurlijk is er hier altijd heel wat te doen. Veel foto's getrokken op Bikemotion van vanalles en nog wat, maar die heb ik nog niet allemaal nagekeken eigenlijk. Ik had ook I. in Noorwegen beloofd om wat foto's te nemen van de konijntjes hier in ons ma hare dierentuin. Dus bij deze een Fiets-Konijn-foto-mengeling: (zoals altijd, best Full-screen te bekijken)
Heb wat met de foto's zitten spelen zoals je ziet, maar ik heb hier spijtig genoeg geen ideale software om dat te doen. Het betere werk zal moeten wachten tot ik thuis ben bij ons I. (Ik mis ze nu al)
Bedankt trouwens aan mijn schatje om haar camera te mogen lenen, ik wou alleen dat ik er even behendig mee was als zij...
Greets!
Heb wat met de foto's zitten spelen zoals je ziet, maar ik heb hier spijtig genoeg geen ideale software om dat te doen. Het betere werk zal moeten wachten tot ik thuis ben bij ons I. (Ik mis ze nu al)
Bedankt trouwens aan mijn schatje om haar camera te mogen lenen, ik wou alleen dat ik er even behendig mee was als zij...
Greets!
Tuesday, 19 October 2010
Duur!
Hello!
Het is bijna zover, vakantie komt eraan en we kijken er naar uit. Eigenlijk perfect om zo 1 week vakantie te nemen, 3 weken werken, nog een week vakantie, 3 weken werken... :D
Dit weekend fietsbeurs in Utrecht en we staan al te springen om te vertrekken. ^^ Heb Interbike en Eurobike moeten missen door het vele werk, maar Bikemotion moeten we toch meepikken dit jaar. Dacht dat men broer mss ging meegaan maar hij heeft nog niets laten weten. (B.?) Zal ook nog wat Noorse specialiteiten moeten meebrengen voor ons Ferme Marie want die is jarig dit weekend!
Gisteren nog een bizarre klant over de vloer gehad, hij vroeg of hij zijn zoon zijn fiets kon komen ophalen. "Een kleine mountainbike op naam S*******". Ok geen probleem ik ga die fiets halen en zie dat het zo een kinderfiets is van Trek voor kinderen vanaf 5 en ouder. Eentje waar je zo alles wat in de hoogte kan regelen voor wanneer ze groeien. Enfin alles goed tot ik dan zag dat het stuur en de zadelpen gigantisch hoog stonden. (De zadelpen stak meer dan 40cm uit het frame en 2cm erin.) Ik vroeg of hij dat zelf gedaan had en of hij wist dat dat gevaarlijk was? "Ja ik denk dat mijn zoon er bijna uitgegroeid is, misschien volgend jaar eens naar een nieuwe fiets zoeken." Toen kreeg ik ineens de zoon in het oog die er achter stond. Een jonge gast van 13-14 jaar??? Bleek dat het dus zijn fiets was en de Pa veel te gierig was om in 10jaar tijd 1 nieuwe fiets te kopen?!
Ik hoopte alleen voor hem dat hij daarmee niet naar school moest rijden. :S
Heb al een paar keer gehad dat klanten naar een fiets aan het kijken zijn en dan de prijs zien en ineens kwaad worden omdat dat "allemaal godverdomme veel te duur is!" En op zich is alles eigenlijk niet zo duur. Ok, ik geef toe dat je niet veel zichtbaar extra krijgt als je een fiets koopt voor €2000 of eentje voor €5000.
Maar tussen eentje van €400 en €1000, het budget van de gemiddelde klant, is een wereld van verschil!
Maar dan zat ik te denken, als je een fiets koopt voor €400 dat de gemiddelde fietsenwinkel die aankoopt voor €200. Minus de kosten voor verscheping en de winst van de groothandel blijft er nog misschien maar €120 over. Op die €120 moet de producent dan ook nog winst maken en zijn vaste kosten betalen. uiteindelijk zit je dan met een fiets die misschien €100 heeft gekost om te maken. Voor die €100 hebben ze een frame, wielen, schakelcomponenten, stuur, zadel... enfin alles. De vraag is dan, ben je zeker dat je op wielen wil rijden die €15 gekost hebben om te maken? Bedenkelijk...
Iedereen denkt ook dat fietsenwinkels veel winst boeken maar niets is minder waar. Ok, wij maken iets meer winst op een product dan een groothandel op datzelfde product maakt. Maar wij verkopen er mss 5 en zij 100! Als je een fiets koopt voor €1000 is dat zeker geen 50% winst voor een fietsenwinkel! Je koopt die mss aan voor €500 maar dan is dat zonder belastingen, (25% hier), dus dan zit je met €625. €1000 - 625 = €375.
Van die €375 moet je nog, de verzendkosten aftrekken, de kosten voor alle administratie, wat het kost om te stockeren, de montering, de service naverkoop, de vaste kosten van de winkel,... uiteindelijk hou je bitter weinig over! Als je dan nu nog eens te horen krijgt van Trek dat alle inkoop prijzen met 10% omhoog gaan en de verkoopprijs hetzelfde blijft dan moet je toch even slikken. En ondertussen de klanten maar zagen voor korting! Volgend jaar dus minder trek in de rekken en meer Ridley, Vipera en Velotech.
Als je dus een fietsenwinkel ziet die alles de deur uit doet aan 50% korting dan mag je er zeker van zijn dat hij: ofwel met oude stock zit waar hij niet vanaf geraakt, modellen heeft die moeilijk verkopen of de foute frame maten heeft ingekocht. Dus deze tijd van het jaar zijn er wel altijd goede deals te doen als je weet wat je wil en waar te zoeken. 2011 modellen worden nu al vollop geleverd en de stock wordt overal uitgekuist. Maar pas op voor Fietsenmakers die maar al te graag een fiets willen verkopen die 2 maten te groot is voor jou! Als je een goeie hebt dan wisselt hij dat misschien nog wel in, een slechte daar heb je pech.
Ondertussen zijn we al vlotjes winterbanden aan het steken en spreken ze hier over sommige plaatsen in Noorwegen al over sneeuw... Brrrrrr... dat dat nog maar even uitblijft!
De er hard å være mekkemann! Men kanskje verre å være kunde?
Ha det Bra!
Het is bijna zover, vakantie komt eraan en we kijken er naar uit. Eigenlijk perfect om zo 1 week vakantie te nemen, 3 weken werken, nog een week vakantie, 3 weken werken... :D
Dit weekend fietsbeurs in Utrecht en we staan al te springen om te vertrekken. ^^ Heb Interbike en Eurobike moeten missen door het vele werk, maar Bikemotion moeten we toch meepikken dit jaar. Dacht dat men broer mss ging meegaan maar hij heeft nog niets laten weten. (B.?) Zal ook nog wat Noorse specialiteiten moeten meebrengen voor ons Ferme Marie want die is jarig dit weekend!
Gisteren nog een bizarre klant over de vloer gehad, hij vroeg of hij zijn zoon zijn fiets kon komen ophalen. "Een kleine mountainbike op naam S*******". Ok geen probleem ik ga die fiets halen en zie dat het zo een kinderfiets is van Trek voor kinderen vanaf 5 en ouder. Eentje waar je zo alles wat in de hoogte kan regelen voor wanneer ze groeien. Enfin alles goed tot ik dan zag dat het stuur en de zadelpen gigantisch hoog stonden. (De zadelpen stak meer dan 40cm uit het frame en 2cm erin.) Ik vroeg of hij dat zelf gedaan had en of hij wist dat dat gevaarlijk was? "Ja ik denk dat mijn zoon er bijna uitgegroeid is, misschien volgend jaar eens naar een nieuwe fiets zoeken." Toen kreeg ik ineens de zoon in het oog die er achter stond. Een jonge gast van 13-14 jaar??? Bleek dat het dus zijn fiets was en de Pa veel te gierig was om in 10jaar tijd 1 nieuwe fiets te kopen?!
Ik hoopte alleen voor hem dat hij daarmee niet naar school moest rijden. :S
Heb al een paar keer gehad dat klanten naar een fiets aan het kijken zijn en dan de prijs zien en ineens kwaad worden omdat dat "allemaal godverdomme veel te duur is!" En op zich is alles eigenlijk niet zo duur. Ok, ik geef toe dat je niet veel zichtbaar extra krijgt als je een fiets koopt voor €2000 of eentje voor €5000.
Maar tussen eentje van €400 en €1000, het budget van de gemiddelde klant, is een wereld van verschil!
Maar dan zat ik te denken, als je een fiets koopt voor €400 dat de gemiddelde fietsenwinkel die aankoopt voor €200. Minus de kosten voor verscheping en de winst van de groothandel blijft er nog misschien maar €120 over. Op die €120 moet de producent dan ook nog winst maken en zijn vaste kosten betalen. uiteindelijk zit je dan met een fiets die misschien €100 heeft gekost om te maken. Voor die €100 hebben ze een frame, wielen, schakelcomponenten, stuur, zadel... enfin alles. De vraag is dan, ben je zeker dat je op wielen wil rijden die €15 gekost hebben om te maken? Bedenkelijk...
Iedereen denkt ook dat fietsenwinkels veel winst boeken maar niets is minder waar. Ok, wij maken iets meer winst op een product dan een groothandel op datzelfde product maakt. Maar wij verkopen er mss 5 en zij 100! Als je een fiets koopt voor €1000 is dat zeker geen 50% winst voor een fietsenwinkel! Je koopt die mss aan voor €500 maar dan is dat zonder belastingen, (25% hier), dus dan zit je met €625. €1000 - 625 = €375.
Van die €375 moet je nog, de verzendkosten aftrekken, de kosten voor alle administratie, wat het kost om te stockeren, de montering, de service naverkoop, de vaste kosten van de winkel,... uiteindelijk hou je bitter weinig over! Als je dan nu nog eens te horen krijgt van Trek dat alle inkoop prijzen met 10% omhoog gaan en de verkoopprijs hetzelfde blijft dan moet je toch even slikken. En ondertussen de klanten maar zagen voor korting! Volgend jaar dus minder trek in de rekken en meer Ridley, Vipera en Velotech.
Als je dus een fietsenwinkel ziet die alles de deur uit doet aan 50% korting dan mag je er zeker van zijn dat hij: ofwel met oude stock zit waar hij niet vanaf geraakt, modellen heeft die moeilijk verkopen of de foute frame maten heeft ingekocht. Dus deze tijd van het jaar zijn er wel altijd goede deals te doen als je weet wat je wil en waar te zoeken. 2011 modellen worden nu al vollop geleverd en de stock wordt overal uitgekuist. Maar pas op voor Fietsenmakers die maar al te graag een fiets willen verkopen die 2 maten te groot is voor jou! Als je een goeie hebt dan wisselt hij dat misschien nog wel in, een slechte daar heb je pech.
Ondertussen zijn we al vlotjes winterbanden aan het steken en spreken ze hier over sommige plaatsen in Noorwegen al over sneeuw... Brrrrrr... dat dat nog maar even uitblijft!
De er hard å være mekkemann! Men kanskje verre å være kunde?
Ha det Bra!
Wednesday, 13 October 2010
Fantastisch!
We zijn er weer! Ondertussen al een weekje of 2 terug in Noorwegen en we (ik) vertrekken al bijna terug. Volgende week donderdag zijn we terug in Belgenland om enkele belangrijke redenen. In willekeurige volgorde: Afspreken met J. en K., BIKEMOTION!, Papierwerk, Famillie, warmer weer.
Heb al lang niet meer met J. gesproken en binnenkort is die weer thuis van zijn werkvakantie in het buitenland. :D We kijken er naar uit!
Gisteren moest ik dan toch concluderen dat de herfst bijna over is en dat het toch echt koud begint te worden. (de thermometer gaf -3 aan 's morgens.) Tijd om alle sjaals, handschoenen en dikke sokken uit de kast te halen. Binnenkort als ik terug ben van België zal ik mijn winterjas moeten gaan zoeken denk ik. Het weer is hier heel goed, alleen is het wat koud in de ochtend en veel te "warm" overdag. Met als gevolg dat iedereen hier loopt te snotteren en kuchen.
22-24 oktober is het weer zover, Bikemotion Benelux gaat van start! Het fototoestel gaat mee en we gaan voor het derde jaar op rij wat fietsen gapen in de expohallen van Utrecht. Spijtig genoeg kan T. dit jaar niet mee gaan dus heb ik nog een kaartje over voor wie geïntereseerd is om mee te gaan? Enige fietsfreaks?
Hier gaat het voorlopig heel goed, op fietsvlak is het wat minder de laatste weken maar daar komt binnenkort wel wat verandering in al mijn cyclocross eens van stal geraakt. :D Zal dit weekend eens een toertje moeten doen van een paar uur. Op het werk gaat alles voorlopig vlotjes, de laatste dagen zelf nog een oud record verbroken van beste oktoberdag in 15jaar. Je voelt wel dat alles een beetje stilletjes aan gaat maar alle 2009 modellen zijn verkocht, er staan nog een heel deel 2010 modellen maar die zijn niet zo gevaarlijk om in de winkel te hebben staan. Alle bestellingen voor 2011 zijn verstuurd en het gaat een interesant jaar worden. Onze winkel had besloten om weinig of geen DBS fietsen meer te verkopen op enkele modellen na. Als je weet dat Spinn begonnen is als DBS sykkelshop, dan kan je je inbeelden dat dat een grote verandering is. Geen Goedkope chinese fietsen meer die je aan de straatstenen niet kwijtgeraakt, nu enkel nog Belgische, Taiwanese en Amerikaanse kwaliteit. :P
Over Ridley gesproken, ik zal in 2011 met een Ridley Noah RS rondrijden! Geen Vipera dit jaar ook al was die iets beter afgemonteerd en heerlijk om op te fietsen. 2011 gaat het jaar van Ridley worden! We hebben al grote spandoeken ophangen in de winkel en er staat tientallen modellen in bestelling die al in December zouden aankomen! Niet zoals Vipera die dit jaar pas in laat April konden leveren. :S
Heb ondertussen ook een andere fiets in bestelling staan die iets meer is dan een gewone alledaagse carbonnen Taiwan-fiets. Na lang twijfelen dan toch een Colnago Master X-Light Frame besteld! (in zwart) Heb hem wel bij onze grootste concurrent moeten bestellen want die zijn Noors importeur maar ik heb een paar connecties dus heb ik een 15% korting kunnen krijgen. Heb gisteren vernomen dat het frame in elkaar steekt en deze week nog naar de verchromer gaat en geverfd zal worden. Dan duurt het nog een 30 dagen en wordt het verstuurd. Italianen zijn normaal gigantisch traag met zo'n dingen maar blijkbaar zijn ze wakker geschoten. Ten vroegste eind November zou het dan in Noorwegen zijn en dan kunnen we er naar uitkijken om het op te bouwen met massa's lekkere onderdelen. ^^
Het word een Old meets New met veel lichte carbon onderdelen en een retro look. Met wat geluk is het onder de 7,9 kg te krijgen wat meer dan goed is, zeker voor een stalen frame en vork. Had overlaatst een klant met een soortgelijke fiets die net boven de 9kg op de schaal bracht. Dus het gaat nog wat moeite kosten.
We kijken er alvast zeer naar uit!
Ha det bra!
Heb al lang niet meer met J. gesproken en binnenkort is die weer thuis van zijn werkvakantie in het buitenland. :D We kijken er naar uit!
Gisteren moest ik dan toch concluderen dat de herfst bijna over is en dat het toch echt koud begint te worden. (de thermometer gaf -3 aan 's morgens.) Tijd om alle sjaals, handschoenen en dikke sokken uit de kast te halen. Binnenkort als ik terug ben van België zal ik mijn winterjas moeten gaan zoeken denk ik. Het weer is hier heel goed, alleen is het wat koud in de ochtend en veel te "warm" overdag. Met als gevolg dat iedereen hier loopt te snotteren en kuchen.
22-24 oktober is het weer zover, Bikemotion Benelux gaat van start! Het fototoestel gaat mee en we gaan voor het derde jaar op rij wat fietsen gapen in de expohallen van Utrecht. Spijtig genoeg kan T. dit jaar niet mee gaan dus heb ik nog een kaartje over voor wie geïntereseerd is om mee te gaan? Enige fietsfreaks?
Hier gaat het voorlopig heel goed, op fietsvlak is het wat minder de laatste weken maar daar komt binnenkort wel wat verandering in al mijn cyclocross eens van stal geraakt. :D Zal dit weekend eens een toertje moeten doen van een paar uur. Op het werk gaat alles voorlopig vlotjes, de laatste dagen zelf nog een oud record verbroken van beste oktoberdag in 15jaar. Je voelt wel dat alles een beetje stilletjes aan gaat maar alle 2009 modellen zijn verkocht, er staan nog een heel deel 2010 modellen maar die zijn niet zo gevaarlijk om in de winkel te hebben staan. Alle bestellingen voor 2011 zijn verstuurd en het gaat een interesant jaar worden. Onze winkel had besloten om weinig of geen DBS fietsen meer te verkopen op enkele modellen na. Als je weet dat Spinn begonnen is als DBS sykkelshop, dan kan je je inbeelden dat dat een grote verandering is. Geen Goedkope chinese fietsen meer die je aan de straatstenen niet kwijtgeraakt, nu enkel nog Belgische, Taiwanese en Amerikaanse kwaliteit. :P
Over Ridley gesproken, ik zal in 2011 met een Ridley Noah RS rondrijden! Geen Vipera dit jaar ook al was die iets beter afgemonteerd en heerlijk om op te fietsen. 2011 gaat het jaar van Ridley worden! We hebben al grote spandoeken ophangen in de winkel en er staat tientallen modellen in bestelling die al in December zouden aankomen! Niet zoals Vipera die dit jaar pas in laat April konden leveren. :S
Heb ondertussen ook een andere fiets in bestelling staan die iets meer is dan een gewone alledaagse carbonnen Taiwan-fiets. Na lang twijfelen dan toch een Colnago Master X-Light Frame besteld! (in zwart) Heb hem wel bij onze grootste concurrent moeten bestellen want die zijn Noors importeur maar ik heb een paar connecties dus heb ik een 15% korting kunnen krijgen. Heb gisteren vernomen dat het frame in elkaar steekt en deze week nog naar de verchromer gaat en geverfd zal worden. Dan duurt het nog een 30 dagen en wordt het verstuurd. Italianen zijn normaal gigantisch traag met zo'n dingen maar blijkbaar zijn ze wakker geschoten. Ten vroegste eind November zou het dan in Noorwegen zijn en dan kunnen we er naar uitkijken om het op te bouwen met massa's lekkere onderdelen. ^^
Het word een Old meets New met veel lichte carbon onderdelen en een retro look. Met wat geluk is het onder de 7,9 kg te krijgen wat meer dan goed is, zeker voor een stalen frame en vork. Had overlaatst een klant met een soortgelijke fiets die net boven de 9kg op de schaal bracht. Dus het gaat nog wat moeite kosten.
We kijken er alvast zeer naar uit!
Ha det bra!
Monday, 13 September 2010
Leeg...
Hier zijn we weer!
Gisteren was D-day, Oslo Sykkelfestival, the moment of truth.
Oude Circuit van het Wereldkampioenschap, 6x10km, 4km klimmen per ronde.
Het was geweldig, 500 man een paar miljoen noorse kronen aan fietsen. Ze hadden al een hele week regen en wind gemeld maar op één of andere miraculeuze wijze was het warm en kwam de zon erdoor en was het allemaal droog toen we van start konden.
Iedereen in de winkel had een beetje met elkaar zitten wedden wie er onder ons ging winnen. Veel grote praat en gelach. Vorig jaar was Espen (1:45) eerst, dan Christian (2:10) en ik (2:13) , Torstein die was maar 5 ronden ver geraakt voor hij moest opgeven met krampen. De zenuwen waren gespannen wanneer iedereen zich begon op te stellen aan de startlijn. Team spinnvill stond op de eerste lijn en toen ze aankondigden dat iedereen zich naar niveau moet moest opstellen was Torstein, Christian en ik helemaal vannachter gaan staan omdat het voor ons toch niet uitmaakte waar we stonden. We hadden afgesproken dat het een rustige rit ging worden... Yeah right! Het startschot ging en Torstein en ik gingen er als een pijl vandoor en Christian bleef alleen achter. Het ging vlot in de eerste ronden, 18minuten per ronde en de snelheid lag hoger dan vorig jaar. Na 3 ronden kregen we te horen van onze chef die aan de zijlijn stond dat Espen maar anderhalve minuut voorraan lag. We dachten eerst dat hij aan het zeveren was om ons harder te doen laten rijden en ons moe te maken. Maar toen we in ronde 4 te horen kregen dat hij maar 35seconden voor ons lag hebben we maar een tandje bij gestoken. Ronde 5 hadden we hem beet tijdens de klim en gingen hem vlotjes voorbij. Ronde 6 was hard, steken in mijn rechter been en melkzuur tot en met. In de laatste km meter heb ik nog alles gegeven maar ik moest Torstein laten gaan want hij is gewoon een betere klimmer. Nog een stevige spurt op het einde en dan neerploffen in het gras met een wel verdiende banaan, sjokoladeboller en sportdrank. Uiteindelijke tijd 1:50:17! 23 minuten sneller dan vorig jaar! Torstein 1:49:55, Espen 1:50:58 en Christian... 2:06:24. :D
De dag kon niet beter gaan dan dat denk ik. Team Spinnvill? 1ste, 2de en 5de plaats! :P Die mannen zijn zot. (1:36:10)
Gemiddelde snelheid: 31,9km/h, en 1:50 met gemiddelde hartslag 186... meer zat er niet in denk ik. :P
Nu is het de rest van de dagen gewoon uitrusten, nog hier en daar wat trainen en dan de fiets inleveren. Tegen de start van volgende seizoen staat er dan een blinkend nieuwe Carbonnen ros te wachten op me. I'm looking forward to it! :D
Greets!
Gisteren was D-day, Oslo Sykkelfestival, the moment of truth.
Oude Circuit van het Wereldkampioenschap, 6x10km, 4km klimmen per ronde.
Het was geweldig, 500 man een paar miljoen noorse kronen aan fietsen. Ze hadden al een hele week regen en wind gemeld maar op één of andere miraculeuze wijze was het warm en kwam de zon erdoor en was het allemaal droog toen we van start konden.
Iedereen in de winkel had een beetje met elkaar zitten wedden wie er onder ons ging winnen. Veel grote praat en gelach. Vorig jaar was Espen (1:45) eerst, dan Christian (2:10) en ik (2:13) , Torstein die was maar 5 ronden ver geraakt voor hij moest opgeven met krampen. De zenuwen waren gespannen wanneer iedereen zich begon op te stellen aan de startlijn. Team spinnvill stond op de eerste lijn en toen ze aankondigden dat iedereen zich naar niveau moet moest opstellen was Torstein, Christian en ik helemaal vannachter gaan staan omdat het voor ons toch niet uitmaakte waar we stonden. We hadden afgesproken dat het een rustige rit ging worden... Yeah right! Het startschot ging en Torstein en ik gingen er als een pijl vandoor en Christian bleef alleen achter. Het ging vlot in de eerste ronden, 18minuten per ronde en de snelheid lag hoger dan vorig jaar. Na 3 ronden kregen we te horen van onze chef die aan de zijlijn stond dat Espen maar anderhalve minuut voorraan lag. We dachten eerst dat hij aan het zeveren was om ons harder te doen laten rijden en ons moe te maken. Maar toen we in ronde 4 te horen kregen dat hij maar 35seconden voor ons lag hebben we maar een tandje bij gestoken. Ronde 5 hadden we hem beet tijdens de klim en gingen hem vlotjes voorbij. Ronde 6 was hard, steken in mijn rechter been en melkzuur tot en met. In de laatste km meter heb ik nog alles gegeven maar ik moest Torstein laten gaan want hij is gewoon een betere klimmer. Nog een stevige spurt op het einde en dan neerploffen in het gras met een wel verdiende banaan, sjokoladeboller en sportdrank. Uiteindelijke tijd 1:50:17! 23 minuten sneller dan vorig jaar! Torstein 1:49:55, Espen 1:50:58 en Christian... 2:06:24. :D
De dag kon niet beter gaan dan dat denk ik. Team Spinnvill? 1ste, 2de en 5de plaats! :P Die mannen zijn zot. (1:36:10)
Gemiddelde snelheid: 31,9km/h, en 1:50 met gemiddelde hartslag 186... meer zat er niet in denk ik. :P
Nu is het de rest van de dagen gewoon uitrusten, nog hier en daar wat trainen en dan de fiets inleveren. Tegen de start van volgende seizoen staat er dan een blinkend nieuwe Carbonnen ros te wachten op me. I'm looking forward to it! :D
Greets!
Monday, 6 September 2010
Ten Einde...
Jaja, het is bijna zover, het fiets seizoen komt alweer tot een eind. Je kan niet geloven hoe snel dat hier gaat in Noorwegen. Het voelt alsof het nog maar net zomer geworden is en de herfst is er al. Je kan hier pas vanaf halverwege April beginnen met fietsen als het laatste van de sneeuw aan het smelten is en het zonnetje en de groene blaadjes er door komen. Dit weekend is het de laatste rit van het seizoen, Oslo Sykkelfestival! Hierna word er nog wel gefietst maar geen wedstrijden meer. Tegen het eind van het jaar gaat voor mij ook de fiets in de bergplaats. Als de sneeuw veel te dik ligt en de fiets meer en meer begint af te zien van het slechte weer is voor mij de fun er ook weer af. Dan leren we skiën om de leegte op te vullen.
Deze winter wordt het trainen op het werk, ik en de chef gaan onze trainingsrollen op het werk installeren om daar te trainen tijdens de rustige uren van de dag. Krachttraining gedurende de hele winter om klaar te zijn voor het seizoen 2011 waar het hard gaat gaan. Vorige winter voelde ik dat ik meer had moeten fietsen maar nu dit jaar heb ik zoveel gefietst als ik kon. Tegen dat de winter begint zit ik rond de 5500-6000km, dat op de koersfiets alleen. Dan hebben we het niet over van en naar het werk of offroad ritten. Dus het is goed geweest dit jaar denk ik.
Dit weekend wordt hard maar leuk, iedereen van op het werk gaat deelnemen in Spinn outfit en rijden gelijk zotten. Het gaat grappig worden. Vorig jaar hadden we (ik) 2h 13min en dit jaar hopen we onder de 2h te rijden, maar het gaat niet gemakkelijk worden. Als de beentjes goed zijn zit het erin maar we zullen moeten zien. Je denkt mss 2h? en het is maar 60km, dat is toch goed te doen? Ja natuurlijk, ware het niet dat je 6x 4km moet klimmen aan 11%. Je start bovenop Ekeberg en dan is het 2km relatief vlak met altijd veel tegenwind want er is daar geen beschutting, 3km naar beneden richting de stad met tegenwind omdat je vlak naast de zee zit, 1km vlak met wind op kop en dan recht de berg op voor een 4km klim naar de top. De Pro's halen daar 22km/h gemiddeld naar boven maar dat is iets te hoog gegrepen voor mij. We gaan blij zijn als we 6 ronden aan 17-18km/h kunnen aanhouden bergop.
We kijken er alvast naar uit!
Groeten aan iedereen en tot binnenkort in België!!!
Deze winter wordt het trainen op het werk, ik en de chef gaan onze trainingsrollen op het werk installeren om daar te trainen tijdens de rustige uren van de dag. Krachttraining gedurende de hele winter om klaar te zijn voor het seizoen 2011 waar het hard gaat gaan. Vorige winter voelde ik dat ik meer had moeten fietsen maar nu dit jaar heb ik zoveel gefietst als ik kon. Tegen dat de winter begint zit ik rond de 5500-6000km, dat op de koersfiets alleen. Dan hebben we het niet over van en naar het werk of offroad ritten. Dus het is goed geweest dit jaar denk ik.
Dit weekend wordt hard maar leuk, iedereen van op het werk gaat deelnemen in Spinn outfit en rijden gelijk zotten. Het gaat grappig worden. Vorig jaar hadden we (ik) 2h 13min en dit jaar hopen we onder de 2h te rijden, maar het gaat niet gemakkelijk worden. Als de beentjes goed zijn zit het erin maar we zullen moeten zien. Je denkt mss 2h? en het is maar 60km, dat is toch goed te doen? Ja natuurlijk, ware het niet dat je 6x 4km moet klimmen aan 11%. Je start bovenop Ekeberg en dan is het 2km relatief vlak met altijd veel tegenwind want er is daar geen beschutting, 3km naar beneden richting de stad met tegenwind omdat je vlak naast de zee zit, 1km vlak met wind op kop en dan recht de berg op voor een 4km klim naar de top. De Pro's halen daar 22km/h gemiddeld naar boven maar dat is iets te hoog gegrepen voor mij. We gaan blij zijn als we 6 ronden aan 17-18km/h kunnen aanhouden bergop.
We kijken er alvast naar uit!
Groeten aan iedereen en tot binnenkort in België!!!
Sunday, 5 September 2010
Eindelijk!
Man man, nu is het al lang geleden dat hier nog eens iets verschenen is!
Er is ondertussen heel wat gebeurd, ons I. is terug thuis, de vakantie is geboekt, nieuw bed gekocht,... teveel om allemaal op te noemen! Wanneer we op vakantie gaan? Zaterdag 18 september kruipen we op een vliegtuig dat tegen 700-800km/h richting het belgenlang vliegt! Zelf blijf ik tot het einde van de maand, dus een goeie 2 weken. Onze I. heeft eigenlijk les dus kan ze maar een weekje blijven. Het is al veel veel te lang geleden dat ik nog thuis geweest ben bij de famillie dus 1 week had nooit genoeg geweest voor mij. Heb al van J. vernomen dat hij niet thuis is omdat hij nog in Nigeria zit maar hopelijk is K. thuis?
Ik kom ook nog eens een weekje terug naar belgië in Oktober maar ik moet eens horen met K. om te zien wanneer die thuis is en wanneer die in Engeland zit voor opleiding.
Sinds ons I. terug is hebben we nog wat minder tijd dan normaal om het internet af te schuimen en alles up to date te houden. Helpt ook niet dat deze laptop bijna 5 jaar oud is, of in mensenjaren 95 ofzo, die heeft een looprekje nodig en een kunstheup om voorruit te geraken. Hij is eigenlijk al lang aan vervanging toe maar andere dingen gaan voor. We hebben dit weekend eindelijk eens de auto van I. haar pa geleend om naar de Ikea te trekken en een nieuw bed aan te schaffen. Enfin, auto is misschien veel gezegd, bij Rent A Wreck kunt ge dingen huren die meer op een auto lijken dan die hoop roest op 4 wielen van I haar pa. Het is zo één van die auto's die een uitgebreide handleiding nodig hebben om te gebruiken, niet omdat het zo ingewikkeld is maar omdat je moet weten wat je niet mag aanraken of doen. :S
Je hebt 2 sleutels nodig, 1 voor de koffer en 1 voor de andere deuren. Je mag de ramen niet opendoen want dan gaan ze niet meer naar omhoog, de zetelverwarming moest uitgetrokken worden want die zat vast op stand "Kont-smeltend-heet". De verluchting werkt maar klinkt en voelt als een asmatische muis die naar je blaast door een rietje. Je kan de auto niet openen van de bestuurders zijde maar wel sluiten, de lichten gaan automatisch aan maar niet de dashbord verlichting. Het stuur staat scheef en de servo-pomp werkt maar alleen als ze goesting heeft. De Handrem kan je tot tegen het plafond trekken want er is geen kabel meer mee verbonden en wanneer je rond rijd rammelt de uitlaatlijn zo hard dat er precies een kerel op een scooter naast je rijd. Enfin... zoals I. haar pa het zegt, "geen slechte auto".
Maar goed, in Ikea een goeie lattenbodem gevonden en een matrass die ons aanstond en dan naar de parking om dat ding in de auto te rammen. Altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, een matrass van 140x200x25 is nogal moeilijk in een auto te krijgen. Met wat hulp van een kerel die op de parkeerplaats stond was het nog te doen maar het was een spannertje. :P
Minst gezegd heerlijk geslapen vannacht, voor de eerste keer in 5 jaar, in een degelijk bed en zonder rugpijn. Soms vraag je jezelf achteraf waarom je zolang gewacht hebt met zoiets?!
Morgen meer... en tot Binnenkort!!! Ik kijk er al naar uit! VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er is ondertussen heel wat gebeurd, ons I. is terug thuis, de vakantie is geboekt, nieuw bed gekocht,... teveel om allemaal op te noemen! Wanneer we op vakantie gaan? Zaterdag 18 september kruipen we op een vliegtuig dat tegen 700-800km/h richting het belgenlang vliegt! Zelf blijf ik tot het einde van de maand, dus een goeie 2 weken. Onze I. heeft eigenlijk les dus kan ze maar een weekje blijven. Het is al veel veel te lang geleden dat ik nog thuis geweest ben bij de famillie dus 1 week had nooit genoeg geweest voor mij. Heb al van J. vernomen dat hij niet thuis is omdat hij nog in Nigeria zit maar hopelijk is K. thuis?
Ik kom ook nog eens een weekje terug naar belgië in Oktober maar ik moet eens horen met K. om te zien wanneer die thuis is en wanneer die in Engeland zit voor opleiding.
Sinds ons I. terug is hebben we nog wat minder tijd dan normaal om het internet af te schuimen en alles up to date te houden. Helpt ook niet dat deze laptop bijna 5 jaar oud is, of in mensenjaren 95 ofzo, die heeft een looprekje nodig en een kunstheup om voorruit te geraken. Hij is eigenlijk al lang aan vervanging toe maar andere dingen gaan voor. We hebben dit weekend eindelijk eens de auto van I. haar pa geleend om naar de Ikea te trekken en een nieuw bed aan te schaffen. Enfin, auto is misschien veel gezegd, bij Rent A Wreck kunt ge dingen huren die meer op een auto lijken dan die hoop roest op 4 wielen van I haar pa. Het is zo één van die auto's die een uitgebreide handleiding nodig hebben om te gebruiken, niet omdat het zo ingewikkeld is maar omdat je moet weten wat je niet mag aanraken of doen. :S
Je hebt 2 sleutels nodig, 1 voor de koffer en 1 voor de andere deuren. Je mag de ramen niet opendoen want dan gaan ze niet meer naar omhoog, de zetelverwarming moest uitgetrokken worden want die zat vast op stand "Kont-smeltend-heet". De verluchting werkt maar klinkt en voelt als een asmatische muis die naar je blaast door een rietje. Je kan de auto niet openen van de bestuurders zijde maar wel sluiten, de lichten gaan automatisch aan maar niet de dashbord verlichting. Het stuur staat scheef en de servo-pomp werkt maar alleen als ze goesting heeft. De Handrem kan je tot tegen het plafond trekken want er is geen kabel meer mee verbonden en wanneer je rond rijd rammelt de uitlaatlijn zo hard dat er precies een kerel op een scooter naast je rijd. Enfin... zoals I. haar pa het zegt, "geen slechte auto".
Maar goed, in Ikea een goeie lattenbodem gevonden en een matrass die ons aanstond en dan naar de parking om dat ding in de auto te rammen. Altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, een matrass van 140x200x25 is nogal moeilijk in een auto te krijgen. Met wat hulp van een kerel die op de parkeerplaats stond was het nog te doen maar het was een spannertje. :P
Minst gezegd heerlijk geslapen vannacht, voor de eerste keer in 5 jaar, in een degelijk bed en zonder rugpijn. Soms vraag je jezelf achteraf waarom je zolang gewacht hebt met zoiets?!
Morgen meer... en tot Binnenkort!!! Ik kijk er al naar uit! VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Subscribe to:
Posts (Atom)
















